Montering koblingsdåse

Hvordan gør man disse koblingsdåse fast, så de sidder fast ?
jeg har selv fedtet lidt rundt i det.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt sætter man dåserne fast med skruer gennem de to huller i afstandsstykket.  VVS'eren bruger desuden et værktøj. som skrues fast i gevindet på dåserne, så de er vinkelrette på væggen.
Du bliver nøk nødt til at lave din installation om, for du har brugt de forkerte dåser. Du skal bruge dåser til gipsvæg, se linket. Desuden skal PEXrørene føres frem i føringsrør, så de kan skiftes. Du skulle have lavet installationen, inden du lavede gipsvæggen, så havde du undgået det store hul.
Koblingsdåse til gipsvæg

fase
udfordringen er at spaden der før boede i huset havde ført rørene ud 20 cm over gulvet. Det skal jo ikke være dernede når det er til brusearmatur. Intet vvs er lavet rigtigt. Vvs-ern vil ikke garantere at han ikke skal bryde gulvet op for at forlænge rørene. Det er tydeligt at gulvet er støbt efter vvs er opsat.
derfor blev løsningen at forlænge rørene, på denne måde. Jeg må på jagt i morgen hos vvs butikken

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Hvis du bruger de samme dåser kan du evt. montere en træklods på væggen bag dem, som du så kan skrue dem fast i - men det bedste vil være nye dåser til pladevæg.
Hvis du kan komme til noget af tomrøret til venstre (varme) kan du forlænge dette med en samlemuffe til tomrør, se link
Det kan ikke lade sig gøre at forlænge tomrøret, fordi der er lavet en samling på PEX røret. Det gør installationen endnu mere ulovlig at bruge de dåser, der der nu.

fase
Vedhæftede filer:

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Ifølge altech er dåserne til pladevæg. Der sad en plastic dims på inden jeg afmonterede. De andre billeder er af varmvand og koldtvand installationen. Jeg kan fint leve med det ikke er 100 % lovlig, bare det er tæt.

der er flere samlinger under gulvet, som jo heller ikke er lovligt, men alternativet er at vælte huset og bygge nyt. Det hele er lavet I 2012

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Du bliver nok nødt til at sætte en passende træklods bag det stykke jern der holder dåserne på rette afstand. Det kan limes med montagelim imod gips pladen. Et par skruer bagfra kan også hjælpe på stabilitet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis