Opvaskemaskine bruger MEGET salt og vasker ikke rent

Jeg har en 9 år gammel Asko opvaskemaskine, som det sidste års tid har brugt ca 1 kilo salt om måneden. Der er en fedtet hinde i bunden og på lågen, billederne her taler vist for sig selv:
https://imgur.com/4ZakcOw
Jeg kan hælde eddike på, og så forsvinder det som dug for solen, så det må jo være en kalkbelægning? Jeg faldt over en anden tråd herinde, hvor en skrev at sådanne symptomer enten er blødgøringsanlægget der er i udu, eller også tager den for meget salt ind. Jeg har tjekket låg og pakning til saltet, og det er OK, men noget kunne måske tyde på at den er utæt mellem selve plastikken og bunden af maskinen, på sporene ser det ud som om noget løber kontinuerligt...!

Er der nogen der har nogle bud, inden jeg kapitulerer og henter en ny maskine?

Mvh Tommy 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
9 år godt gået, mit snit er 5 år.
Evt brug multitabs indtil du en dag skifter maskinen.

Bare kald mig BBB 
Vi bruger multitabs allerede :)
smag på det er det slat er du ikke i tvivl .hvis det er kal skal du nok have et nyt saltanlæg avt kan du nøjes med de 2 saltventiler .Den ene er nem at skifte den anden sidder så den næsten er umulig at skifte
Drop de multitabs, de laver nemlig en fedtet grå hinde også selvom maskinen har mulighed
for programmering til multitabs.
Det kunne tyde på at pakningen til saltbeholderen er utæt/ evt. skruet skævt på.
umiddelbart så har blødgøringsanlægget taget skade af det forurenede vand, der er trængt ind og skyllet saltet ud.
så ny maskine;).

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis