Tilkobling af husvandværk

Jeg har en 1000L palletank og ønsker at tilkoble et husvandværk
Hvad skal jeg købe af materialer ud over selve vandværker. Tænker at købe et fra jemogfix, da jeg har lille væbehov.
​ville i tilslutte direkte til taphanen, eller med slange gennem låget?
pt har jeg denne løsning

Hvis du prøver - så lærer du noget
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det rigtige vil være at suge vandet fra toppen af tanken. Der skal benyttes en kontraventil med påmonteret filter, i enden af sugeslangen.


Søren O
Ja - havevanding var det tiltænkt

Hvis du prøver - så lærer du noget
Hvis du ikke monterer kontraventil vil "vandværket" miste trykket hver gang trykafbryderen slår fra. Det vil bevirke at pumpen starter og stopper hele tiden ved moderat vandforbrug.
Hvis du kobler til tanken gennem bundhanen, så sørg for ordentlig gennemgang, helst 1".

Søren O
Hvorfor Er det mest korrekt fra toppen?

Hvis du prøver - så lærer du noget
Nej, der er frit valg, om du vil suge fra top eller bund. 

fase
Hvis du suger fra toppen, har du mulighed for en billig filterkurv for at undgå urenheder i din pumpe.

Søren O
Det jo nemt med de færdigkøbte slanger der er med filter og kontraventil. Ville helst koble på fra taphanen

Hvis du prøver - så lærer du noget
De færdigkøbte slanger med filter og kontraventil kan kun suge fra en "brønd" Altså fra toppen af din beholder.
Men 1000l vand forslår ikke længe hvis du kører med have vandere. Når man vander så skal man helst give det 30 mm vand og så vente til det er ret tørt. Så i din 1000 l beholder har du kun mulighed for at vande 33 kvm med den fornødne mængde. Det er næsten ikke værd at investere i.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis