Påfyldning af vand på anlæg

Hej
Jeg har et Junckers TA 201 E gasfyr der mangler vand. Trykket er pt. 0,7, og skal ligge mellem 1-2. Jeg har ikke prøvet det før, så jeg håber der er nogen der kan hjælpe  
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ikke et billede, der viser fyret lidt længere fra, så det er til at se rørføringen bedre. Der bør være en tilslutning til påfyldning af vand ved fyret. Så længe fyret viser 0,7bar svarende til 7mVs er der ingen fare medmindre huset er mere end 2 etager.

fase
Hvor fører røret i midten med den hvide kugleventil hen? Det kunne være det rør, der fører til vandpåfyldningen.  

fase
Hvordan ser din rørføring ud nede ved gulvet? Sidder der ikke en aftapningshane der?

Søren O
Sådan ser det ud nede ved gulvet. Første billeder er lige under fyret og andet billede er til venstre for fyret.
På billedet under fyret er til venstre vist en ventil og en forskruning med en slutmuffe. På det nederste billede med måleren er der en kugleventil. Jeg er rimelig sikker på, at begge gevind er 1/2" RG, som passer med en slange til en bruser. Når du forbinder de to steder, skruer du det laveste punkt på først og fylder slangen op med vand. Dernæst forbinder du det sidste punkt og åbner lidt for begge haner. så burde der komme mere vand på anlægget. Fyld op til lige under 1,5 bar.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis