Solcelleejere hvad gør I.

Vi er nu også kommet over på flexordningen. Vi har sådan en fasemåler. Dvs at vi kan købe strøm på en fase samtidig med at vi sælger på en anden fase. Jeg kontaktede netselskabet og fik en ca pris på 1400kr på at få skiftet til en summationsmåler. Hvis man tænker at prisen på el er den samme i timen. så koster det stadigvæk 19øre mere at få strømmen hjem.  Men kan forskellen betale de 1400kr over de 12år som er tilbage. Vi stopper pillefyret her om sommeren og køre på el til vvb. Vil det her kunne betale sig at få et ur sat på så den ikke varmer omkring aften, men gør det om natten og nogle timer  omkring middag.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis din vandvarmer er stor nok, og du har forskellige tariffer på strømmen, skal du få sat et ur på din vandvarmer, så den kun bruger strøm i den tid, hvor strømmen er billigst. Du skal lade uret styre et relæ til at koble vandvarmeren til og fra.

fase
Jeg må lige have noget opklaret.
Du skriver fasemåler og summationsmåler. Det er ord som jeg ikke har hørt før. Vil det sige at man skal have sin vaskemaskine, fryser m.m. på samme fase som solceller producerer på for at få det fulde udbytte af at bruge strømmen selv.
Og har jeg ikke ret i at det koster langt mere end de 19 øre. Det strøm man køber koster typisk 30-35 øre PLUS alle transport udgifter. elafgift m.m. så det bliver nærmere 2,20 kr. -

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Fabrin. i forbindelse med overgangen til den nye ordning er vi gået på flex-el dvs at vi betaler den aktuelle timepris. Norlys ville ellers gerne tilbyde en fast pris17øre i 6mdr. Mit ræsonnement, er her at de taber ikke på deres tilbud altså må det være billegere i snit at købe flex. Vi er to om en 210 l vvb Så jeg tænker at de t nok kunne gå med et tidsur.
Elmand. Der er mange måder at regne det ud på. Men for det første så, os på den gamle ordning modregner stadig i elafgifter så når året er omme så betaler vi kun afgift for strøm brugt ud over det solcellerne producere. Ja der er to forskellige målere. fasemåleren som regner hver fase for sig. På den måde kan vi komme til at exportere på en fase og importrer på en anden. Den anden måler summationsmåleren kan finde ud af at putte det hele sammen i en pulje og så se om der er netto ex- eller import. I min pris på 19øre (kan se jeg har glemt momsen) så det gir 23.75øre. forudsætter jeg at jeg får det samme i timen som jeg giver hos elhandleren. Derudover kommer diverse abonnementer rådighedsafgift og moms af det hele, men det betaler jeg jo alligevel uanset jeg bruger min egen strøm i timen. Så det er nettariffen som betales i forhold til mængde det drejer sig om.
Tak for Jeres svar.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere