Hjælp døgnur / tænd og sluk ur fra 230 volt til 12 volt

Hej er der nogle kloge hoveder her inde ved heller ikke om jeg har lagt denne ind i det rigtige forum..

Er der nogle der ved hvordan man laver et døgnur alså sådanne et tænd og sluk ur om så det kan kører på et 12 volt bilbatteri nogle siger det skal korssluttes men hvordan skal man gøre det??? Ved godt at nu sidder der sikkert nogle kloge hoveder og siger dette er farligt okay det kan godt være men der hvor det skal være kan der ikke ske nogle skade..

Håber der er nogle der kan komme med en god forklaring på hvordan dette skal gøres

Hej er der nogle kloge hoveder her inde ved heller... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle tak for alle jeres indput jeg skal ud på lørdag og se det hos dem der har lavet det jeg søger det lyder ikke så nemt men håber når jeg ser det samt at ham der har lavet sådanne et ur fortæller hvordan at det så falder på plads så jeg selv kan føre det ud i livet 
Jeps det skal jeg nok 
Hej alle nu har jeg været ud og se det ur tror godt man kan glemme at lave sådanne en han bruger et digitalt ur 230 v men kun toppen også ligger en nogle forstærker fra gamle afspiller og alt andet så det dropper jeg lidt igen

Men jeg tænkte på at vis jeg nu bruger sådanne et 12 volt ur som en af jer har lagt her ind her inde. Er der ikke en af jer der kan lave et diagram hvordan jeg kan komme til at vende stømen det skal være i denne række følge batteri til ur der fra til relæ som jeg så kan trykke på når den skal vende stømen men når ur slå til skal min centrallås låse og når jeg så trykker på knappen skal den slå til igen og holde min låge til ur slå til igen håber der er nogle med et diagram som man kan finde ud af tak på forhånd 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis