Hvordan skifter jeg denne stophane?

Hej med jer. Jeg skulle til at udskifte toilettet, men stophanen virker ikke. Jeg kan selvfølgelig lukke for hovedhanen, men eftersom det er første gang jeg skal udskifte et toilet, ville det være rart ikke at skulle lukke for alt vandet i den (nok lange) tid det vil tage mig. Derfor vil jeg gerne udskifte stophanen først, men den sidder fast i flisen, som det kan ses på billedet. What to do? Mvh. Fie
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den pæne (omstænde) løsning er at prøbe at skrue den af -  faren er at du ikke ved hvad den trækker løs inde i væggen, samt har svært ved at tætne det skjulte gevind. Den lette løsning er at slukke for hovedhanen, sætte en ny (ekstra) balofix uden på den eksisterende og så leve med det mindre pæne udseende. Brug pakgarn og salve til at montere, den hvide tape fra er sværere at få tæt. 
Du kan også finde en prop der passer på hvor slangen sidder, så er det jo kun kort tid du skal have lukket for hovedhane.

Du risikere at fliserne tager skade hvis du skruer hanen ud af vægen.


Vi prøver igen, i morgen --
Eftersom balofixen er monteret efter flisen et sat op burde den være til at skrue ud, prøv at giv den små nøk frem og tilbage med svensknøglen til den slipper taget. 

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Tak for jeres svar :-)
Jeg tror jeg sætter en ekstra ballofix efter den ødelagte.
FieSkov skrev den 15-07-2020 18:43:42

Tak for jeres svar :-)
Jeg tror jeg sætter en ekstra ballofix efter den ødelagte.

Det kan du ikke mene alvorligt. Hanen kan skrues af, evt ved at skrue lidt frem og tilbage, indtil den går løs. Det ukendte er, hvilket gevind der skjuler sig i muren. Køb en ordentlig ventil til udskiftning.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis