Absorptionskøleskabe

Har lige købt en ældre Tabbart Princess campingvogn. Har fået den synet og godkendt, MEN. Køleskabet fungerer ikke.
Jeg kan konstatere varme fra skorstenen og se flammen i skueglasset. Jeg kan se forbrug ved både 12 og 220 v. Det eneste jeg for ud af det er at køleskabet gurgler. Det lyder som luft der forsøger at komme rundt i systemet. Kan det være en cirkulations fejl så ammoniakken ikke kan cirkulere?
Har fra onde tunger hørt det skulle hjælpe at stille køleskabet på hovedet i et stykke tid. At det er onde tunger er kun fordi jeg kan forestille mig hvor svært det er at få køleskabet ud.
Mvh Franz
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det ikke virker på både el og gas, er der ingen vej uden om at forsøge den med at pille skidtet ud. Og ja, det er en møjsommelig omgang, som jeg har været igennem et par gange.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg var heller ikke meget for at komme med den erfaring, idet jeg heller ikke havde det helt store held med projektet. ØV og nyt koster helt hen i vejret.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja, de er utroligt dyre. Det hjalp heller ikke med hele natten. Nu forsøger jeg at tilte det lidt rundt samtidigt med at der er strøm på. Bare for at se om jeg kan få gang i cirkulationen. Jeg har jo ikke rigtigt noget at tabe på det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis