Afmontering af ventilationskanal

Hej LDS,
I en ejerlejlighed har jeg en ventilationskanal hvor der tidligere har været tilsluttet en emhætte, som er tilsluttet ejerforeningens centralventilation. I rummet hvor ventilationen stikker ud af vægge skal der nu være et soveværelse, så uniddelbart skal ventilationen bare lukkes.
Det ser ud til at røret som ses på billedet kobler på “hovedrøret” som forsøgt vist.

Hvordan tænker I at dette problem løses?
Mange tak.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår ikke hvad du vil vise med dine røde streger.
Hvis du blot vil blænde af, så må du have fat i en "slutmuffe". Hvis studsen er med gummilæber, skal slutmuffen have "muffemål". Er "studsen" en rørende, skal slutmuffen have "nippelmål".

Søren O
Pilene er til for at illustrere at rørene går videre ned til kælderen.
Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er af muligheder.
Jeg bliver nødt til at skære lidt af, da røret stikker ud fra væggen, så tilbage vil der være en rørende uden gummi.
Er det tilstrækkeligt blot at lukke af?
Tak for svar. Alternativt kan der laves noget ventilation i rummet (soveværelse). Ville det være helt hul i hovedet?
Der er selvfølgelig vindue i rummet i forvejen.
Det tror jeg ikke kan anbefales. Du kan jo ikke styre hvor meget der skal suges ud. Og normalt suger man ud fra de "fugtige " rum. Altså køkken, bad, baggang o.s.v.
Men du skal vel have noget udsugning i det nye køkken, så hvis det kan afmontere inde ved hovedkanalen så kan det måske drejes den vej.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis