Kalkrensning - drikkevand

Er der nogle af jer der har erfaring med dette produkt fremfor de blødgøringsanlæg

https://www.nocalc.dk/

Det koster markant mindre end de store anlæg. Men hvad er "hagen"? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm tænker "hagen" kan være, at ingen kender det. Ikke sikker på, at jeg lige skal være first mover her. ;-)
Godaften.
Jamen om man kender til det eller ej.
Man kan sige at der findes blødgøringsanlæg med salt og hvad de nu kan bruge.
Og så findes der kalkspaltere og dets lige.
Personligt kender jeg ikke lige den der, men umiddelbart er det et filter som skal kunne filtrere kalk fra (CaCO3 fra H2O og hvad der findes deri)
Tanken er vel i sig selv god nok, alt kan jo som man siger filtreres.
Men der er en grænse for alt.
Grænsen for lige præcist det filter vil jeg nok sige er gennemstrømnings volumen som er stærkt begrænset af størrelsen.
Hvor hårdt er vandet hvor i bor?
Vi har selv investeret i en kalkspalter der skulle fungere ved hjælp af lyd eller impulser, et eller andet som gør at kalken går fra kantet til rund.
Den er ikke installeret endnu så om den virker ved jeg ikke, men der hvor jeg købte den (AO i Aalborg) talte de ansatte godt om den.

Så du må vælge hvad du er villig til, den dyre løsning der er bevist at fungere, eller de billige løsninger som en købmand i baghdad nok skal stå inde for.

God aften. 
ulempen er det efterlader kalken i vandet og tilføjer fosfor.
Om det så betyder at kalken binder sig mindre til armaturer osv ved jeg ikke. Jeg ville tvivle på effekten.

​Det virker meget tvivlsomt eftersom der ingen steder oplyses at det sænker hårdheden af Vandet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis