Pas på Falsk TDC.

Fik en rigtig fin opfordring fra "TDC" at jeg kunne vinde en gratis i-Pone eller Samsung galaxy  Skulle først besvare nogle spørgsmål og derefter navn og adresse så de kunne sende telefonen som kostede 10kr i porto. derfor skulle der også trækkes fra mit  kreditkort. Mærkeligt nok så stod der Nicosia med småt nederst på betalingssiden. De er godt nok blevet dygtige. Og man skal være mistroisk når noget er for godt til at være sandt.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er første gang du modtager denne mail, så har du hidtil været heldig. Den har floreret i månedsvis på flere af mine mailkonti.
Bemærk dog at et eller flere link fra mailen ikke refererer til TDC men f. eks til yousse.com eller tilsvarende. 
Jeg har daglig både denne og flere andre der forsøger.
"Der er en pakke på vej men vi mangler lidt porto"
" Karsten Ree anbefaler - - - "
"Dette vil bankerne have forbudt - - -"
" Din ven har din mailadresse og han vil hjælpe dig med at tjene en på bit co --- "
Ja jeg kunne blive ved. Jeg trykker dem som spam men det fortsætter alligevel.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu kan jeg jo af gode grunde ikke vide hvad andre er udsat for. jeg får nok max 3mail i mit spamfilter om året. Den her var (for mig) usædvanlig fordi jeg var ikke på min e-mail. Men på et andet faneblad, hvor den her lissom skiftede fane så jeg kom til den her falske TDC-side. Jeg har ikke været udsat for den før, for det vil vel sige at den omgår firewallen?  Derfor tænkte jeg i min enfoldighed at jeg ville dele det med Jer. Håber ik det forstyrrede al for meget.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det er desværre sådan at når først skurkene har fundet ud af din mail adresse, bliver den ikke kun brugt, men også solgt videre til andre skurke.
Husk på at der jo også er legale firmaer der sælger/deler din adresse videre... for hvem læser alt det med småt, i handelsbetingelser når man handler på nettet ?
Der er nok ikke så meget at gøre ved at der findes skurke der vil prøve at franarre folk penge, det har vel i virkeligheden fundet sted siden pengene blev opfundet, og sikkert før det også. Så det eneste man kan gøre udover diverse filtre er almindelig sund fornuft.
Hvis et tilbud er godt, så er det nok bluf... med mindre du kender firmaet i forvejen, eller er blevet anbefalet det af folk du stoler på.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis