Fra 2 faser til 3 faser

Står overfor at bygge et nyt kolonihavehus. Det eksisterende hus står endnu.
I den forbindelse har jeg kigget på min elinstallation, og kan se at jeg kun har 2 faser.
Er der nogle af jer der har erfaring med at få indlagt 3 faser?
Hvor meget skal der til. Ny stikledning? Så skal jeg vel have fat i min el leverandør?

Mvh Skov
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Du skal "bare" have fat i en elektrikker. Han kan hurtigt sige dig hvad der skal til. Det er ikke noget gds-arbejde.
Hvorfor vil du have 3 faser ind?

Søren O
Grunden til 3 faser er at jeg har kig på en vandvarmer
fra elvandvarmer.dk
Har skrevet til indehaveren, og han siger at kun deres mindste model kan køre på 230V.
Skal op i mindst mellem model for at være sikker på nok varmt vand.
En anden grund til 3 faser, er at jeg har en tig svejser
jeg meget gerne kunne tænke mig at kunne bruge.
P.s. tak for velkomst
Kolonihavehus med TIG svejser, det er vidst noget nyt i havekolonien med fred og ro.
Hvad med en ordentlig metalskærer og noget bukkeudstyr.
Det giver mig ro i hvert fald 😉
Vandvarmer køre på 2 faser. Så bliver det 400 v Og alle vandvarmere kan tilsluttes 230 v men det tager så 3 x så lang tid at varme vandet op. Men det bliver stadig lige varmt


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Og som standard lagde man altid 3 faser ind + nul  når stikledningen var jordkabel , jeg referer til mine forældres kolonihaveområde (967 haver) som i 1964 fik tilbud om at få lagt strøm ind af NESA , 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Forstår heller ikke hvorfor der kun er 3 faser.
På mit hfi er der 3 faser + nul, men kun 2 af faserne
er spændingsførende ifølge polsøger
Den sidste fase ligger  ubrugt i bunden af din målerramme , få fat i en aut , installatør ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg vil da håbe at det bare er så nemt
drop ideen om sådan en elvandvarmer. Jeg troede selv det var smart til mit fyrrum og bevares jeg kan da få 39 grader varmt vand, men det tager lang tid at varme op og jeg tror ikke på den producerer mere end maks 1/2 liter i minuttet, ellers kan den ikke følge med.

Jeg overvejer kraftigt at skifte den ud til en varmtvandsbeholder
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis