skifte glaslister inden eller efter maling af vinduer

skal til at male vores 2 karnap partier herhjemme. der er 14 store vinduer i alt. alle sammen skal have skiftet vindueslisterne/glaslisterne. hvad er bedst at gøre. pille listerne af, male og på med nye lister eller smide de nye lister på og så male det hele.

det drejer sig om rationel dormus vinduer.

det er ikke kun gummilisterne der skiftes det er hele trælisten med gummitætningen.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke det er både og. Altså pille gamle glaslister af, male træet ind i mod ruden, og så sætte nye glaslister på. Derefter males hele vinduet igen.
Jeg har i øvrigt lært at man skal male både gummilister og et stykke ind på glasset. ( linolie maling ) Efter et par dage kører man med en glasskraber, altså den type som efterlader 1 mm maling ind imod gummilisten. Kan købes i byggemarked.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu kender jeg ikke det specifikke vindue. Men jeg går ud fra du tager vinduerne ned, når de skal males. Så jeg ville fjerne glaslister, male to gange og montere nye lister, af plast. Den fremgangsmåde brugte jeg til vores vinduer. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

piller ikke vinduerne ned. det er fast monteret vinduer der er 190 høje og 90 brede.

den med maling på gummilisterne har jeg aldrig hørt om før. har altid fået at vide at gummilister ikke måtte males da de ville udtørre hurtigere.
Gummilisterne skal ikke males. Det med at male 1 mm ind på glasset bruges, når ruderne er kittet fast med linoliekit.

fase
gumilitser er rigtig sarte overfor maling og skrappe sæber

 

Med linolie maling skal man male på gummilister. Tidligere var jeg meget skarp med at der ikke kom maling på gummilister og glas. Men producenten af vinduer overbeviste mig.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også