Kan jeg med fordel købe en sømpistol

Hej kloge flok!

Jeg er så småt i gang med en mindre tilbygning. I den forbindelse skal jeg samle spærtræ til konstruktionen, sætte afstandslister og forskalling op, montere krydsfiner tagplader samt montere udvendig listebeklædning. Jeg overvejede om alle disse opgaver med fordel kunne hjælpes på vej - som gøres hurtigere - med en sømpistol fremfor at anvende skruer over det hele. Men jeg er blevet i tvivl om en sømpistol vil kunne anvendes til alle opgaver, eller jeg reelt vil skulle have flere?

Gode råd er meget velkomne!

Tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne lyde som om du skal have mindst 2 forskellige sømpistoler, med de ting du nævner.
Men vælger du at købe sømpistol, så køb en ortenlig kvalitet, de billige har man kun ærgrelse ud af.
Eks Tjep sømpistoler synes jeg er ok kvalitet, til en rimelig pris, men kik efter tilbuddene.

Fordelen ved at skrue, så er det nemt at skille det ad, hvis det ikke sidder helt korrekt, det er straks meget mere besværligt, hvis det er samlet med pistolsøm.

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis du har en ordentlig skruemaskine ville jeg bruge skruer.
Selvfølgelig er det hurtigere med sømpistol men du kan ikke bruge bare en til alle søm. Og så bliver det også hurtigt trælst hvis du ikke har en rimelig stor kompressor der kan følge med. Og hvis du skal vente på kompressoren ret mange gange er der jo ikke sparet ret meget tid.
Har arbejdet en del med bygģeri i spærtræ og der skruede vi det sammen med nogle gode lange skruer. Først når vi kom til forskalling og krydsfiner sømmede vi. Til klink brugte vi rundhovede rustfri søm som krævede en anden type pistol.
Jeg har aldrig prøvet nogle af de billige sømpistoler men jeg tror de kan gå hen og være trælse at arbejde med, det er de proffe jo når de bliver slidte.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Og til prisen for to sømpistoler og stor kompressor får du en fandens masse rigtig god skruemaskine du kan have glæde af fremover. Hvad vil du kunne bruge sømpistolerne til fremover? 

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis