Hul i koksvæg

Hej LDSVar igang med at lave et hul i denne koksvæg, da jeg pludseligt støder på noget jern inde i væggen? 35 cm længere henne støder jeg på endnu en en jern ting? Det virker som om de går lodret ned igennem væggen og er ca 5 cm dybe ligesom selve koksen. Har i en ide om hvad pokker det er?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du er stødt på de jern, som armerer koksvæggen.

fase
Selv om der er armering i elementerne, behøver væggen ikke være bærende. Skær armeringen over så du får lavet hullet.

fase
Okay, fedt! Så det er ikke sådan at armeringen går op til overboen og det hele vælter sammen når jeg skærer dem midt over? :O
Nej, det kan jeg ikke forestille mig. Armeringen i gasbeton og koksvægge er der for, at elementerne skal kunne fragtes, og er der derfor mest for at støtte indtil elementerne er rejst i den endelige stilling. 

fase
Annonce
Når det er en etage ejendom ville jeg ikke turde skære det kraftige jern over, uden at have undersøgt nærmere.
(det er vel ikke et vandrør   )
Hvis du kunne flytte "hullet" så du ikke skal skære i det kraftige jern, ville jeg være mere rolig.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Igen
Det er Netop også det der bekymrer mig, men vil så gerne have det hul. Er ret sikker på at jernet sidder med en afstand på 35cm i hele væggen, så kan ikke lave hullet uden af skære i dem :(
koksvæg

øhh hvad er det lige for en betegnelse ?
går ud fra det er det samme, som slagge elementer...
Men kan nok også nemt forveksles med leca

Vi prøver igen, i morgen --
Hvor tykt er den "armering", der er at se på billedet? Det kunne ligne et jern elektrikerrør. Der er et ordentlig hak i det øverst i den synlige del. Prøv lige at måle diameteren på det.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis