Plade/bro til motorbør

Hej alle

Jeg skal støbe sokkel til skur og har kun tilgang fra en side så motorbøren med beton er nød til at passerer sokkel renden som er omkring 40 cm bred.
Hvordan kan jeg lave en "bro" der kan holde til ca 1300kg fra bør+beton?

På forhånd tak  


Bo
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS
40 cm bred sokkel til et skur. Det bliver lavet solidt.
Jeg vil anbefale dig at fylde renden med beton inden du begynder med at køre over en åben udgravning. Så er du sikker på at renden ikke skrider sammen, og du kan nøjes med noget mindre til at køre på. Vil tro at en 22 mm krydsfinerplade vil være fin.

Søren O
Hvis jeg havde adgang til et par køreramper ville jeg bruge dem, ellers ville jeg lave en bro med 4stk 75*75 stolper på et par meter, med en fornuftig tyk plade oven på. Tænker en motorbør vel er en 1,5 meter lang, så vægten vil blive pænt fordelt afhængig af om den er med bælter eller hjul. Og er du i tvivl kunne du jo nøjes med en halv bør ad gangen og køre de par ekstra gange

Bare kald mig BBB 
Hej

Jeg anvendte 1000kg køreramper og det virkede fint. Det var tydeligt at de blev belastet men gav ingen problemer trods vægten, så tak for rådet.
Også tak for hintet om at fylde renden før jeg kører over da det klart gjorde renden meget mere stabil at køre over.

Mange tak for hjælpen


Bo
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis