Gener fra naboens flag. Hvad kan jeg gøre?

Hej alle

Min nabo træffer nogle valg som gør livet lidt surt for mig. Ud over to katte som konstant besørger sig i min have - og hopper ind af vinduet på min førstesal - så har hun en flagstang stående tæt på skæl. Hun flager næsten hver dag - på trods af kun at være midt i 30'erne, så er hun flagmor for hele Nordsjælland. Dette giver gener, da flagets skygge "flakker" i øjnene i mit hus.

Jeg har lavet tre videoer, da viser problemet. Jeg vil gerne høre hvad I tænker om det?

Videoer:

Video 1
Video 2
Video 3

Tak!

Hej alle Min nabo træffer nogle valg som gør... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Køb et par gardiner og en hund, så har du løst begge problemer.
Nu har set video 1 og 2 og kan simpelthen ikke se at skyggerne er lidt ala skyer som jo bekendt er noget man må acceptere med at leve i en virkelig verden.. Så nyd i stedet det danske flag..
Katten derimod.. En god vandpistol og et par skud så skal den nok blive væk 😊

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

TRRA skrev den 07-07-2020 11:29:53

Det er god kutyme at placere flagstang 5 m fra nabo. Men ikke noget der mig bekendt er regler for.

Hvis du er på talefod med din nabo, tror jeg det bedste vil være at foreslå hende at hjælpes ad med at flytte flagstangen.

Det lyder IKKE til, at "talefod" er det sprog, der bruges   - sproget kan dog anbefales, da det faktisk kan udrede mange problemstillinger..   og måske i tillæg give det, der kaldes (jeg tror kun ordet findes på Dansk) "Godt Naboskab"   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
uldal skrev den 07-07-2020 20:02:58

Det er så derimod dyreplageri, da katten kan hænge sig i feks en gren el lign. I snoren Fyyy

Overtrædelse af dyreværnsloven og dyreplageri er det samme. Hvis en kat kan gå med halsbånd, så kan man også binde en snor om halsen uden at gøre skade. Katten skal jo ikke slæbe snoren efter sig som en galgenstrik! ;-)

Hellere leje end at bo på gaden.
TRRA's forslag er det bedste.

Du har jo noget at handle med. Er naboen modvillig i at flytte flagstangen, kan du diskret nævne hendes katte som du også har en løsning på hvis I ikke kommer overens.  

… det er hvad man kalder et vink med en vognstang.  
Annonce
Min nabo har en skov lige uden for mit vindue. I morgensolen vifter grenene i solen og danner flimmer inde på væggene i mit rum. Det varer så kun til solen i almindelighed har flyttet sig nogle grader, eller er det Jorden der drejer? Det har jeg vænnet mig til og i stedet nyder jeg synet af hans skov. Måske du blot skulle glæde dig over vort Dannebrog, så længe vi endnu har lov til at flage med det.

Med venlig hilsen
ktm

Til trådstarter:
Et blafrende flag må i sig selv kategoriseres som tilhørende småtingsafdelingen. At du nævner kattene får mig til at tro at du ikke har et hjerteligt forhold til den nabo i forvejen. Så mit råd ville være at arbejde på et bedre forhold til naboen (hvis det da er muligt). Som det er nu tror jeg selv små fortrædeligheder fra naboens side af vil bringe dit pis i kog.
Der er dem med langt større problemer og kæmper med skygger fra store vindmøller om dagen og støj

men på videoen ser det udsom at flaget kommer ind på din grund er det korrekt antaget, hvor tæt er stangen på skel og hvor høj er den der må være regler for hvor høje genstande man må have på skel,
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis