Badeværelse - Gulvkonstruktion og beton

Hej,

Jeg er i fuld gang med at renovere mit badeværelse, og har et par spørgsmål omkring vores gulvkonstruktion. Se vedhæftede PDF for plan, opstalter og detaljer af badeværelset.

Det forholder sig sådan, at det gulvet omkring brusenichen opbygges af 100 mm armeret beton og et slidlag på 30 mm ovenpå. Mit første spørgsmål omhandler hvordan støbningen foregår i den udsparingen jeg laver omkring brusenischen? Der er jo ikke lige sådan at lave et lag af underbeton som skal pudses, glittes og svummes inden der kan lægges et slidlag oven på. Et lag af underbeton kan ikke være ligeså tykt her alligevel, og unidrainet er også i vejen.
Summa summarum: Kan jeg bare benytte almindelig slidlagsbeton i hele brusenichen, som jeg så får mast godt og grundigt ind under unidrainet?

I må gerne kommentere på den generelle gulvopbygning. Er jeg på rette spor? Jeg er godt klar over at vådrumsmembranen ikke er tegnet ind, men den er der styr på  

Skal jeg have en radonspærre/fugtspærre monteret et sted i gulvkonstruktionen? Evt. under den armerede underbeton?

Skal der lægges en tynd sundolit-plade ude langs sokkel i samme højde som den armerede beton (100 mm), således at den armerede beton ikke støbes direkte op ad sokkel? Eller skal det være 70 mm så betonen stadigvæk lukker af? Eller er det slet ikke nødvendigt?
Det efterfølgende slidlag bliver selvfølgelig nød at lukke tæt af hensyn til på-føringen af vådrumsmembran og seal strips.

Mvh Eivind
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis