Jeg kom ved et uheld at brænde en rude på min altan, da jeg skulle skære et metalrør med vinkelsliberen. Gnister ramte ruden som blev brandt. Da jeg opdaget skaden, skrev jeg en mail til min boligselskab.
Jeg fik svar kort efter, at jeg skulle henvise mig til min egen forsikring, som skulle dække for skaden. Da jeg ringede til min forsikring, mente de at boligselskabets forsikring skulle dække for skaden (da jeg bor til leje) Jeg skrev igen en mail til dem, men fik intet svar tilbage. Efter to ugers ventetid, ringede jeg til dem, og forklarede hele situationen (også det med hvad min forsikring sagde) Jeg fik at vide, at de vil gerne hjælpe mig, og jeg ville blive kontaktet at klarmesteren. Da klarmesteren så ankom, og fik kigget på skaden og tog mål, så spurgte jeg ham om han vidste hvem dækkede for skaden - svaret var boligselskabs forsikring. Fint.
Et par dage senere, kom han igen og udskiftede ruden. En uge senere, får jeg et svar tilbage på mail, at det er min forsikring der skulle dække for skaden. (han vidste ikke at ruden var allerede blevet udskiftet af dem)
Jeg svarede tilbage og forklarede situationen, men fik igen at vide, at min forsikring skulle dække for skaden.
Så ringede jeg igen til dem, hvor jeg så får fortalt, at de har taget fejl, og det var dem (boligselskabs forsikring) som ville dække skaden, og at jeg skulle ikke tænke mere på det... Fint!
Dagen efter får jeg en ny mail, at de har taget fejl, og det er fortsat min forsikring som skal dække for skaden!!!!!!!!!
Ikke nok at jeg er frusteret over alt det her - men de har ikke givet mig mulighed for selv at stå for skaden, skulle det have været mig, som skulle dække for ruden. Jeg fik på ingen måde at vide, de vil gerne skifte ruden, men at min forsikring skulle dække for skaden, da jeg ringede til dem første gang. Selv klarmesteren sagde hvem dækkede skaden. Synes det helt absurd, måden det hele blev håndteret på.
Derudover fandt jeg også denne citat ud fra deres hjemmeside:
"Din boligafdeling sørger for at vedligeholde selve ejendommen og de fælles udearealer. Ligeledes sørger afdelingen for vedligeholdelse og nødvendig udskiftning af vand-, varme- og el-installationer, sanitetsudstyr, hårde hvidevarer, ruder og lignende der er installeret eller godkendt af afdelingen.
I din boligafdelings budget afsættes der altid midler til udvendigt vedligehold. På det årlige beboermøde fremlægger afdelingsbestyrelsen planen for fremtidige vedligeholdelsesopgaver i din boligafdeling."
Nu tror jeg de har snakket sammen, for nu holder de fast i at min forsikring skal dække, på trods af deres inkompetence, dårlig kommunikation og fejl. Hvad kan jeg gøre i sådan situation?