Ny Hidea eller gammel mærkevare?

Hej LDS
Jeg er igang med at lave min gamle styrepult båd tilbage til styrepult båd og skifter i den forbindelse motor til en med Remote.
Jeg har en nyere mariner 4 HK som har tjent mig godt men jeg skal op i mindst 15 - 25 HK nu og synes ærligt talt de er noget dyre brugte. Jeg kan finde en ny Hidea 15 HK til ca 13000 og skal give 12000 for en 20 år gammel Yamaha.
Jeg kan ikke finde rundt i hvad der er fornuftigst, den ældre motor er jo noget gammel og den nye fra Kina har garanti. Nogen der har erfaring at byde ind med?
Bliver det Hidea så tænker jeg en 2020 model, hvis det ændrer noget på kvaliteten.
Håber i kan hjælpe.

There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fra 4 HK til 15 - 25 HK på samme båd !
Mange af os vil vist gerne have det lidt nærmere forklaret.

Finnband
Hehe ja ok, det får du så her.
det er en styrepult båd jeg gerne vil have tilbage til det. Pt er den bare brugt med håndstyring nede ved motoren, men der er plads og mulighed for at sidde længere fremme og få mere balance i båden. Jeg kan kun sejle 5 knob med de 4 hk og ønsker noget med lidt mere power. Måske 15 er rigeligt men er mere interesseret i typen af motor end mængden af power. Om mærket dækker mit behov er jeg mere interesseret i. 👍😃


There is af big difference between  KNOWING Shit! and knowing SHIT!
OK tak
En 20 år gammel Yamaha er utvivlsomt en 2-takter. Den er noget mere brændstof-tørstig men ikke så tung som en moderne 4-takter. Hvilken stand den kan være i kommer helt an på, hvor meget den har været brugt og hvor godt, den er blevet passet.
Jeg har nyligt solgt en sejlbåd med en 6 HK Yamaha fra 1981, som stort set altid startede senest 2. gang, jeg trak i snoren. Jeg havde den i 10 år og var helt tryg ved den. En ældre Yamaha kan bestemt sagtens være et godt valg.
Jeg kender ikke Hidea. Deres priser er absolut fristende men det må vel have sine årsager.

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis