Kloak vandlås og faldstamme udluftning

Er der nogen der ved hvornår der skal laves vandlås under beton gulvet i ø110??
Og hvordan med faldstamme udluftning nogen der ved om der er regler for det i et et plans hus? 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt kryptisk spørgsmål. Hvad mener du med hvornår?
Alle afløb skal tilkobles vandlås, men ikke alle vandlåse er nødvendigvis under gulv.
Tænker du på dimensionen af vandlås under gulv, findes der vist kun 110 eller større.
Selvf undtagent dem til render og brusekabiner.

Der laves ikke udluftning i et 1 plans hus, da du jo principelt ikke har nogen faldstammer.

Bare kald mig BBB 
Gulvafløb vil i sagens natur være med vandlås under gulv. Brusere er jo også enten ført til gulvafløb eller lavet som eks. Unidrain linjeafløb.
Vaske og vaskemaskiner kan du lave med synlige vandlåse og toiletter har jo indbygget vandlås.
Kan ikke lige komme i tanke om andre muligheder

Ps: gulvafløb er som regel indstiks vandlås i dag

Bare kald mig BBB 


Det skal laves som uni dræn og som jeg kan læse er der indbygget vandlås idet jegmener er om der skal være sådan en her undergulv.
Jeg tænker om det vil Være smarti teknik rummet hvor der ikke bliver brugt vand så fennikel tørre ud den vandlås oppe i gulvet? 
 Nu kommer du jo med en del mere oplysning end til at starte med hvor du sådan bare spurgte ret generelt.
Umiddelbart lyder det som en dårlig ide med unidrain i et rum hvor der ikke bruges vand. Du bør  ikke sætte en P vandlås under et alm. unidrain da du nok ikke kan komme til at rense vandlåsen.De unidrain jeg har set er ihvertfald for små i afløbet til at få en hånd ned og rense vandlåsen.

Bare kald mig BBB 
Det er oftest noget skidt med vandlåse som er støbt ned. Dem der sidder længere oppe er lettere at rense. Man kan jo planlægge det sådan at afløb fra vaskemaskine f.eks, løber ind i afløb over vandlås. Så har an ikke risiko for udtørring. Har du vandvarmer i teknik rum eller kondenserende gasfyr kommer der også så meget dryp at vandlåsen ikke udtørrer.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mit spørgsmål er. skal der være p- vandlås under gulvet og hvis ja under hvilke genstande. ??
Nej der er ikke krav til P vandlås nogen steder mig bekendt

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis