OSB til udendørs brug

Hej hej.

Vi har to reoler, der er lavet af OSB plader. Indtil nu har de boet indenfor, men vi mangler opbevaring på terrassen og derfor vil jeg høre, om det er muligt at rykke dem udenfor uden at de bliver alt for påvirkede af vind og vejr?

Terassen er overdækket med to åbne sider. De kommer til at hænge på den bagerste væg og jeg tænker ikke, de kommer til at få direkte vand.

Kan man evt. behandle dem, så de kan hænge der uden at tage skade? Eller er det en selvmordsmission, hvis vi vælger at rykke dem udenfor?

VH Karstoft 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til.
Du skal ikke forvente at de holder mere end et par år i bedste fald...og hvis de er ubehandlede, vil der hurtigt opstå små blå-sorte pletter(blåsplint) som er det første tegn på nedbrud.
Du kan selvfølgelig udskyde processen et år eller 2 ved at give lak. Specielt kanter/endetræ er sårbare, og skal have dobbelt så meget som fladerne, men det skal være en god tyk skibslak og gerne flere lag...

Men så gætter jeg på at prisen for lak og arbejde ikke står mål med hvad en ny reol koster  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jeg har et grillbord med sider af OSB3. Det har fået 2 lag træbeskyttelse, og har indtil videre holdt i 6 år

Med venlig hilsen

Anders

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også