Koldere inde i huset

Hej
Jeg er lige kommet ud i min kolonihave. Det er blæsende og overskyet og 18 grader i følge min telefon. Jeg går lidt rundt og ser på dræbersneglenes ødelæggelser og låser op til huset for at lave mig en kop kaffe
Inde i huset er der koldt/køligt. 12 grader siger termometeret!! 🤷🏻‍♀️ Hvorfor? Kan nogen forklare mig det?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der komme nok ikke sol ind.
Der er nok ikke isolering i gulvet, men det skal du bare glæde dig over på de rigtigt varme dage. I mit kolonihus er der altid køligt om sommeren, men selvf også piv koldt i de tidlige måneder.

Bare kald mig BBB 
Hvis yderbeklædningen på dit kolonihavehus er regnvåd, og huset er dårligt isoleret, kan huset udmærket blive koldere end udeluften hvis det blæser eller der er sol.
Det er et "fysisk fænomen" som tidligere har været brugt til at holde drikkevarer kølige f.eks. ved stranden. Rul en øl ind i en avis, gennemvæd avisen med vand, og læg "øllen" ud i solen. Når vandet fordamper vil fordampningsvarmen tage så meget varme fra "øllen" at den bliver kølet ned. Det er det samme der sker med dit kolonihavehus.

Søren O
Vi har haft en kold uge med lave nattemperaturer , og en del vind , huset og luften inde i huset er simpelthent blevet afkølet , og nu idag har vi fået tilført varm luft , det tager nogen tid før det er udlignet , åben døre og vinduer ,
.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Tak for svarene. 😊
Men jeg syns nu det er lidt irriterende. Større vinduer og mere isolering!
 Til næste år måske. 😆
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis