Reperation af elcykel - trækker ikke på pedaler

hej. Jeg har en elcykel jeg er ved at lave og den vil ikke trække på elmotor når jeg træder på pedalerne. Men gerne når jeg går med den

nogen der ke

vh Christian 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis den har motor på forhjul eller baghjul, sidder der en rotationssensor i krank der aktiverer motor når der trædes i pedaler. kunne være denne sensor eller kabel fra sensor til motor

I mange modeller er der sensor i håndbremse håndtag, så hvis det er aktiveret så trækker motor ikke. På min gamle model har jeg kortsluttet den da den ikke virkede.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Her er formentlig det RIGTIGE svar. Min elcykel har lige lavet det samme nummer. Jeg har fundet fejlen og nu kører den fint igen. Der var dårlig forbindelse fra batteriet og til polskoene på stellet. Købte en lille tube polfedt som jeg påførte i sparsom mængde på alle polsko. Polfedt forhandles af THansen og af Biltema. Monterede batteriet igen og NU kunne cyklen køre igen. Der var for stor elektrisk modstand i polskoene. Displayet kunne sagtens lyse. Men der var et for stort spændingsfald når motoren skulle starte. Kontaktspray kunne også have virket. Men foretrækker alligevel polfedt, fordi det vil virke i flere år. Mange cykelhandlere kommer polfedt på ved det første service. Så det bør du også gøre for at UNDGÅ problemer.

Prøv det selv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis