Låsekasse fungerer ikke

Hej
Min mor har denne låsekasse på hendes dør ud til en garage. Hun kan godt låse døren med nøgle udefra men hvis hun vil låse indefra, så er det svært at låse op igen, da den øverste cylænder blot drejer rundt og rundt som om den ikke får ordentligt fat. Efter et par forsøg så kommer den dog og døren kan åbnes.

Kan man indstille på sådan noget. Hvis ikke, hvad hedder denne type låsekasse så?

Mvh. Stinne

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
løsn de 2 skruer på vrideren så kommer kraven af på ydersiden, så kan du se om der er noget ved vrideren der er knækket der er en metal pind der går ind i vrideren
selve låsekasse fejler ikke noget da den kan låses udefra

låsekassen kan være typen assa abloy som er mest kendt

Det er sådan en : https://www.villahus.dk/shop/147-cylinderlaase/3392-medbringer-til-vridergreb-til-oval-ruko-cylinder---inkl-2-stk-skruer/?gclid=EAIaIQobChMIvYb4s7e16gIVSBV7Ch38ZgphEAQYBCABEgL1hPD_BwE

der går ind i vrideren den er skruetfast inde i hullet i døren og holder cylinderen på den andenside

bemærk hvis ringen på ydersiden falder af så er der en pil inde i den den skal vende opad.
Så har jeg skilt det ad og det hele fungerer igen. Tusind tak for hjælpen 😀
Jeg kunne se på YouTube at andre havde et kryds, hvor den ene med pil, skulle vende nedad. Det havde denne ikke. Jeg forsøgte dog at få det hele til at passe lidt bedre i “hak” og strammede godt til og så virkede det.

Ja dem hvor det er et kryds med pil er en anden type låsekasse men de gør samme job.Det lyder som om det i sin tid ikke har været samlet korrekt. Men godt du nu kan låse døren igen   
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis