Nedrivning, indre væg



Kære alle
Ifm ønske om et åbent køkken-alrum, vil vi rive køkken-væg ned, men jeg ved ikke om det er muligt? Det er en meget hård/stabil væg, ser ud til at det er lavet af mursten. Jeg har været oppe i loftrum, og den er IKKE synlig dér.. Stuen er 11m i længden, og derefter kommer denne køkkenvæg.
Kan I se fra plantegningen og billederne her (se venligst billederne) om væggen kan nedrives uden at skade loftet/taget (tagkonstruktionen?)..

Takker på forhånd for jeres svar!..
Mvh
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville være meget betænkelig ved at fjerne denne væg. Den er helt sikkert stabiliserende. Jeg vil anbefale dig at kontakte en byggesagkyndig / bygningsingeniør der kan lave en beregning.
Hvad består de andre skillevægge af?

Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for råd :)..
Om de indre vægge i huset står det i byggedokumenterne: “7,5 cm gasbetonelementer” - men der er ikke specifikt info om køkkenvæggen.
Er det ikke den væg som er delvis åben. På tegning er den markeret anderledes som de andre gasbeton vægge, så den er sikkert muret op.
Det er ude ved ydermuren man kan være betænkelig, måske skal der en søjle ind i muren. Muren i 1/2 højde og hjørnet omkring skabet vil ikke være noget problem.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hejsa -

ja - det er den væg der er delvis åben.

vi har også overvejet at lade den del af væggen blive som er oppe af ydermuren (mon vi så godt kan rive alt andet ned (RØD) hvis vi lod den del være (BLÅ)?), men undersøger først muligheden for at fjerne det hele.

Mvh

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det vil jeg tro, men der skal en byggesagkyndig til at se det på stedet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen...
Jeg har været en "smule" kreativ og kontaktet Lind&Risør :) som har bygget huset i 1989. En arkitekt derfra kunne fortælle mig at det en muret væg som ingen betydning har for bygningens statisk beregninger :)) og at det nemt kunne rives ned.. jubbii..

Spørgsmål 2:
Hvordan kan man (eller kan man?) reparere liste-loften i de gule områder (se venligst billede) når væggen er nedrevet? Kan/skal man afmontere listerne langs loftet og købe og montere nogle påny? Farven bliver dog anderledes men jeg overvejer at male loftet hvid om 1 år, så det gør ikke noget.

På forhånd tak for jeres svar :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også