Fugepistol med lang rækkevidde

Hej

Jeg skal have lavet en feberredning/lappeløsning/midlertidig rep af en samling på et bølgeeternittag. Jeg skal have lagt en fuge langs en samling af to plader ca to meter udenfor min rækkevidde.

Nogen der har en quick-and-dirty løsning på en fugepistol med lang rækkevidde? Noget med en lang pind, en masse gaffertape m.m.
Eller tyndt stift rør til at forlænge tuden? 15mm PEX (indvendigt 10mm). Men hvor langt kan jeg trykke fugemassen?


Jeg kan alt - når det lykkes.
Hej Jeg skal have lavet en feberredning... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man kunne montere en fugepistol på en lang stang, med gaffatape, strips, skruer mv. Brug evt. en billig “skeletpistol”, den slags er rimelig lette, tillige er det nemt at bore huller i dem.
Aftrækkeren forsynes med et hul yderst på spidsen. Heri monteres en snor, som har et håndtag i enden. Til sidst monteres evt. en fugespids med vinkel (mener Biltema har dem), således at man kan fuge fra siden.
Princippet med snoren minder om det der bruges på en beskæresaks på en stang.

Om det er bedst med tagtæt eller fugemasse ved jeg ikke, men mener tagtæt/tagkit kan fås på patron.
 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Du kunne måske prøve med et stykke bitumen båndhttps://www.harald-nyborg.dk/produkt/reparationsbaand-50mm-x-10m?gclid=Cj0KCQjwo6D4BRDgARIsAA6uN1_OEIvF_ALFJGfxXMl4o0n2bIenwQULW7ZJ6AO8WrAj7bvTAS8Tl_saAg7aEALw_wcB&gclsrc=aw.ds?

Foreløbig er det endt med TagTæt. Mangler lige en regnbyge til at teste det, men det ser ud til den kommer nu mens jeg skriver. 

Jeg kan alt - når det lykkes.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også