Fugepistol med lang rækkevidde

Hej

Jeg skal have lavet en feberredning/lappeløsning/midlertidig rep af en samling på et bølgeeternittag. Jeg skal have lagt en fuge langs en samling af to plader ca to meter udenfor min rækkevidde.

Nogen der har en quick-and-dirty løsning på en fugepistol med lang rækkevidde? Noget med en lang pind, en masse gaffertape m.m.
Eller tyndt stift rør til at forlænge tuden? 15mm PEX (indvendigt 10mm). Men hvor langt kan jeg trykke fugemassen?


Jeg kan alt - når det lykkes.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke komme til oppe fra taget?

Ellers ville jeg bruge en liste af passende længde, og på med en stor klat fugemasse, og så få det trykket på plads, der skal jo nok gentages en del gange, men på den måde får du det presset fast, og kan tilsidst få det glattet ud,  det tror jeg ikke du gør med en lang slange.

Vi prøver igen, i morgen --
#je_nsJeg kan ikke komme til fra loftssiden, og jeg kan (vil ikke) op på taget. Det er glat og skrøbeligt, og tager bare mere skade. Det er ikke mit tag, men der hvor jeg arbejder, og jeg vil ikke lave noget der er sikkerhedsmæssigt uforsvarligt. Et nyt tag er undervejs, bare ikke lige NU, så jeg skal lave noget der liiige kan holde vandet ude "indtil jul".
Jeg tror faktisk jeg prøver med et pex-rør, godt med fugemasse og en liste til at presse/glatte. Det kan i hvertfald ikke blive ringere end det er nu.

Jeg kan alt - når det lykkes.
Kan du ikke hænge en tagstige over rygningen og så komme tæt på?
#Silas. Nope. Det er for det første under en grat, og for det andet vil jeg ikke under nogen omstændigheder op på taget, bl.a. for at undgå, det er min skyld der går mere i stykker. Vi har ingen tagstige og ikke noget stillads.

Jeg kan alt - når det lykkes.
ok, så er der kun noget Storm P tilbage 😊. Tror jeg ville satse på en elektrisk fugepistol på en stang, og ikke på at mase fugemasse gennem en lang slange. Eller at koste tagtæt på med en brespensel på stang
Annonce
Bred pensel...
#Silas. Ja, er også mest varm på at fugepistolen skal tæt på fugen på en eller anden måde. Det med tagtæt skal jeg lige google .......

Jeg kan alt - når det lykkes.
Tagtæt er et produkt fra Borup Kemi til at tætne tage af de fleste slags. Har selv brugt det med succes på knækkede plader. Findes både i spand til pensel, og i fugepatron.
Helt sikkert som Silas anbefaler, Borup Tagtæt
Rens alt det løse af omkring revnen, og så pensel borup tagtæt på.

Kan du ikke komme til med en teleskoplift ?

Vi prøver igen, i morgen --
#je_ns: Jeg ku' dårligt få penge til en stige, så det gider jeg ikke slås for.

Kan tagtæt klare en samling mellem to tagplader (de lapper over med en enkelt bølge). Jeg tror vandet kommer den vej ind, når det falder ned fra kvisttaget, rammer siden af en bølge og presses underop i overlappet.
Ved ikke rigtigt om I andre kan se det på billedet, det er nogen gange noget andet når man selv har været der.


Jeg kan alt - når det lykkes.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også