1.sal på 75 mm gasbeton?

Hej
Jeg overvejer at bygge 1.sal på mit hus, som er opbygget af mursten udvendigt og lette 75 mm gasbeton Indvendigt, klassisk 70’er parcelhus.
Selvom jeg vælger lette materialer som tagpap på taget, er gasbetonvæggene vel ikke stærke nok til at bære 1.-salen?

har set løsninger med stålforstærkninger i hulrummet, samt remme på ydervæggen. Hvad er jeres erfaringer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
nu er det jo ikke indervæggene som sal bære en 1. sal.... men jeg ville uden den mindste form for tvivl tage en bygningskonstruktør/ingenør med på råd her for et er, at den evt kan bære, men den skal jo også kunne klare vindtryk. så der skal en del beregninger til som jeg tænker skal vedlægges en ansøgning om byggetilladelse ved din kommune, er ikke i tvivl om at de penge er givet særdeles godt ud.
Mfrost: helt enig, der skal være statiske beregninger med til bygningsansøgningen. Jeg var nysgerrig efter hvilken teknisk løsning folk havde valgt og hvorfor ved sådan et projekt, så jeg har noget Input til sparring med rådgiver.
Mener der skal være 100 mm gasbeton, ellers skal der laves forstærkninger i indermuren.

Gik selv med samme tanker engang, dog er mine indermure moler, som heller ikke kunne bruges uden forstærkninger, det blev alt for dyrt, så jeg valgte en tilbygning istedet for, iøvrigt en læsning vi blev utrolig glade for.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis