Tilslut ekstra varmtvandsbeholder til naturgasfyr?

Hej venner

I mit hus har jeg i dag naturgasfyr med indbygget varmtvandsbeholder. Den er dog forholdsvis lille og kun på 50 liter.

I takt med at vi nu er blevet 4 familiemedlemmer begynder vi ofte at løbe tør for varmt vand. Kan det lade sig gøre at tilslutte en ekstra varmtvandsbeholder til vores nuværende? Jeg tænker at købe en brugt og få en VVS-er til at lave arbejdet.
Er der noget jeg skal være opmærksom på, inden jeg går på jagt på DBA efter en brugt varmtvandsbeholder?

​Hilsen Kenneth!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah, den skal være beregnet til brug med centralvarme og ikke kun el  
Problemet med en brugt kan måske være, at den kan være kalket til indvendigt og dermed ikke særlig effektiv, - naturligvis også større risiko for snarlig gennemtæring, hvis den har for mange år på bagen.
Jeg ville i hvert fald undersøge markedet grundigt, for hvad nye kunne fås til. VVS-eren er ikke helt billig, så ville være træls, hvis han snart skulle igang igen for skifte pga defekt. 
Når den sidder inde i fyret så er der sandsynligvis ikke plads. Det er ikke sikkert der er tilslutninger til ekstern beholder på fyret når der er en indbygget. Der skulle jo helst være sådan at den her om sommeren kun går op i temperatur når der er behov for varmt vand.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hov havde overset den var indbygget.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Jeg har haft samme overvejelse. Ikke at jeg har gjort noget endnu, men har overvejet at få sat en gennemstrømningsvandvarmer ind efter fyr/VVB. Tanken er den så fungerer som back-up, når fremløbstemperaturen fra VVB kommer under den indstilling der er sat på gennemstrømningsvandvarmeren. På den måde bruges der ikke energi på at holde mange liter opvarmet, men skulle så gerne kunne trække to bade. Om det kan virke sådan ved jeg ikke, men du må gerne undersøge det videre ;)

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis