spartel eller pudsede væge

Hej.

Vi er igang med at renovere vores kælder. Jeg har to optioner for finsch på vægen.
Den ene er at spartel dem op med en spartel masse der er velegnet til kældere. Dette vil give helt glatte væge hvor man formentlig kan se enhver skænhedsfejl.

Den anden er at få dem vandskuret - det giver lidt strukture som formentlig vil skjule mindre ujævnheder og give lidt spil.

Tænker jeg er mest til lidt strukture - men omvendt så vil en spartlet overfalde også matche stue og først salg når deres tur kommer (Blaning af Gips og mursten.)

Hvad er fordele og ulepmer - og hvad tænker forumet.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Medmindre du har en meget tør kælder ville jeg ikke turde bruge spartel produkter, heller ikke dem der reklamerer med at være til kældervægge. Spartel er reelt et ganske tæt produkt og selv en såkaldt diffusionsåben spartel lukker ikke meget fugt igennem. Hvis der ingen fugt er så er det selvfølgelig ok, men hvis der er fugt kan du godt regne med at den laver andre ulykker hvis den ikke kan komme ud gennem væggen.

Jeg ville derfor vælge vandskuring af de to muligheder. Hvis du gerne vil have glatte vægge ville jeg få dem pudset op med rigtig mørtel med lille kornstørrelse, det kan også pudses glat og det ville jeg have langt mere fidus til fugtmæssigt. 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også