Montering af vandlås i gulv

Hej,
Jeg har en vask med en vandlås som er tilsluttet et kloakrør i gulv. Gulvet er forhøjet med en opbygning af gasbeton sten og mørtel/cement. Jeg ville egentlig gerne lave det til at være et afløb i gulvet med rist og vandlås. Men vil det kræve at jeg banker gulvet op rundt om røret eller findes der en vandlås som kan installeres inde i det eksisterende rør? Synes ikke jeg kan finde noget om dette på nettet. Det er mening at "forhøjningen" med gasbeton skal fjernes og så vil det passe med resten af gulvet.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ok, men kan den bare stoppes ned i røret? Og så en rist plus ramme over? Det er det jeg ikke helt kan greje. Det er et 110mm rør der er i gulvet. Tænker jo der skal være en eller anden form for kant i røret som stopper den fra at ryge helt ned i bunden🤷‍♂️ men har sq aldrig rigtig tænkt over indretningen af et kloakrør før🙈
Jeg vil tro du godt kunne montere den i feks en Purus afløbsskål uden at den vil glide ned. Men det er nok ikke lovligt, da du jo lige pludselig laver dit rum om til et vådrum, hvor der så skal laves vådrumssikring.

Edit:Selvfølgelig under forudsætning af det er 110 pvcrør du har i gulvet

Bare kald mig BBB 
Det er ikke et problem, der er allerede vådrumssikring osv da der er et andet afløb i gulvet længere henne af strengen. Selvfølgelig skal det også fikses rundt om et evt nyt gulvafløb.
Nu ved jeg ikke hvorfor du gerne vil have det ekstra GA, men ellers kunne fjerne forhøjningen og montere en 110/50 eller lignende reduktion og sætte vandlåsen fra vasken direkte i reduktionen

Bare kald mig BBB 
Annonce
Det er fordi jeg vil sløjfe det i midten af rummet og så kun have det ene. Ifølge en vvs mand sidder det på samme rør og derved er der ingen "tomme" rør. Ville dog stadig have gulvafløb i rummet selvom det nok kunne laves uden men Sys det er smartest med GA nu hvor det er bryggers. Er dog ikke super interesseret i at banke ud rundt om røret hvis det kunne klares uden🙂 hvis en afløbsskål Oliver puttet ind i rører til kloak er det ikke et problem tænker jeg, men det er den del af det jeg ikke aner en skid om🙂
Tænker ikke du slipper for noget ophugning, men det behøver ikke være mere end at du kan komme til at bygge videre på det eksisterende, men det er jo ikke rigtigt til at svare på hvor langt ned du skal.
Men du skal jo alligevel i gang med noget ophugning for at fjerne det gamle GA og der skal vel så også laves noget flisearbejde så betyder det nok ikke meget om man skal lave lidt ekstra.
Generelt er det en dårlig ide at placere GA under skab da du får svært ved at rense det og gulvets fald mod den nye rist bliver vel også forkert.
Hvad med afløb fra vaskemaskine, skal det til det nye GA er der jo også noget der at tænke på.

Bare kald mig BBB 
Ja det er selvfølgelig korrekt. Det er bare super irriterende at det sidder midt i gulv synes jeg. Men ja måske jeg bare skal banke det ud..  jeg har fået lidt at tænke over, tak for svar🙂
Den viste vandlås passer ind i " de fleste 110 mm afløb" som der står. Det betyder ikke at den passer i et 110 mm rør, for så mangler du jo afløbskål og ramme til rist.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og en afløbsskål bliver ikke monteret "indvendigt" i et 110 mm rør? Der skal en muffe på rør og så en aafløbsskål er det sådan jeg skal forstå det?🙂
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis