Montering af vandlås i gulv

Hej,
Jeg har en vask med en vandlås som er tilsluttet et kloakrør i gulv. Gulvet er forhøjet med en opbygning af gasbeton sten og mørtel/cement. Jeg ville egentlig gerne lave det til at være et afløb i gulvet med rist og vandlås. Men vil det kræve at jeg banker gulvet op rundt om røret eller findes der en vandlås som kan installeres inde i det eksisterende rør? Synes ikke jeg kan finde noget om dette på nettet. Det er mening at "forhøjningen" med gasbeton skal fjernes og så vil det passe med resten af gulvet.
Hej, Jeg har en vask med en vandlås som er... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det jeg var inde på du måske kunne nøjes med var sådan en fætter her: Afløbsskål
Den kunne du montere i en muffe i et 110 rør, og så kunne du sætte vandlåsen indvendig i afløbsskålen, hvor jeg ikke tror den vil glide ned.
Det er ikke den helt normale løsning, men det kunne spare dig for noget ophugning, afhængig af hvor du har en muffe i gulvet.
Normalt ville man montere sådan en her:Komplet afløbsskål men som det kan ses vil det kræve mere ophugning. Den har små kanter indvendig som forhindrer vandlåsen i at glide ned.

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis