Lejeskift Nilan VP18

Halløj.

Er der nogen som har erfaringer med skift af lejerne på blæsere på et Nilan Vp18?

Jeg har fundet dimensionerne på lejer andersteds, men kan ikke umiddelbart komme ind til blæserne.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg også gerne have svar på. Fandt du ud af noget?
Tak, den har jeg også haft kig på men de ligner overhovedet ikke hinanden. 
Nogen ideer til hvordan man får adgang til blæserne?
Det må være oppe fra ved de bagerste to flexslanger... Ser ud som om der er 2 firkanter der kan skrues af oppefra og den vej linde blæseren og fiske den op?
Annonce
Så de skiftet det var ikke slemt... faktisk ret lige til... Skriv hvis i mangler en guide :)
Det ville da være super fedt med en guide, skal selv til at bøvle med det. Skiftede du blæserne eller kun lejer ?
Skiftede kun lejer... De er SKF 6mm tykke, centerhul er 6mm og udvendig diameter er 19mm. Af med de 2 bagerste slanger... Af med ringen slangerne sidder på (4 skruer) Under den er der 4 popnitter der skal bores ud så blæseren slipper den plade de er nittet til. Pladen skrues af (6 skruer) Blæseren kan nu vendes en halv omgang og tages op. Blæserens hus skilles let ad med 4 skruer på kanten. Jeg linker til en video hvor skift af lejer vises. Blæseren er præcis den model der er vist i videoen :) Blæseren skal monteres igen med popnitter ​da der ikke er mulighed for at holde kontra på en bolt med møtrik og blæseren kan ikke sættes ned igen med pladen på da den skal vinkles... Håber det giver mening? Ellers bare spørg :)

Lejeskift

Mvh Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis