Komposit brædder istedet for en stensætning

Hej
Jeg har idag en lille skråning, dækket inde bag de halve rundstolper, der er samlet på bånd med ståltråd - højde 25 cm. Inde bag "muren" er derkun træflis og så hækken.
JEg overvejer at bruge komposit brædder istedet - har ca. 25 m.
Er der nogen af jer der har brugt de brædder til andet en terasse?

https://www.bauhaus.dk/probau-terrassebraedde-komposit-black-21x146x4000-mm
Hvor tæt skal man sætte stolperne på sidenind mod hækken. JEg forventede at bruge skruer med hoved til montering fra have siden.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal lige vide, at de kompositbrædder du henviser til, består af 60% poppeltræ - det burde besvarer dit spørgsmål.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det tror jeg da sagtens du kan, den træsmuld der er i kompositbrædderne, er jo søbet ind i en plastmasse.
Men om de er stabile nok, ved jeg ikke, men det vil jo afhænge af hvorlangt der mellem stolperne.
Bruger man komposit til terrasse skal strøerne jo ligge tættere, end til almindelig terrassebrædder.

Vi prøver igen, i morgen --
Poppel er en udmærket træsort til flere forskellige formål - bare ikke hvor der er stående fugt. Bemærk at de nævnte kompositbrædder har 60% træmasse af poppel som fyldstof.

Kompositbrædder giver god mening på en terrasse hvis konstruktionen er udført så brædderne kan tørre.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tror bestemt ikke at komposit suger vand af betydning, har selv noget komposithegn, der er ingen tegn på det suger vand, det har en lidt ru overflade for at ligne træ, men fer og not, samt i de indvendige spor. er helt glat og plastikagtig.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis