Fra radiator til gulvvarmer

Hej LDS folket.
Min lille bror har lige købt en rækkehus og der skal vi lave nogle ændringer. I entréen var der lagt fliser på trægulv. Vi har nu fjernet alt og vil lægge nye fliser.
I entréen er der også en gæstetoilet hvor vi skal gøre det samme.Vi har også tænkt på at fjerne den radiator der er i entréen og lave det til gulvvarmer.
Vi har tænkt på at gøre følgerne, men vi er ikke sikker om det er korrekt eller om vi mangler noget.
Håber I kan hjælpe.
Vi har i alt fjernet 11 cm.
Vi har tænkt på at:1. 70 mm XPS flamingo2. 19 mm gulvvarmerplader (https://gulvlageret.dk/nordic-gulvvarme-1504/nordic-gulvvarmeplade-19-mm-til-16-mm-slange-p27358)3. 20 mm fliser klæb og fliser

Nogen siger vi skal have flydespartel til at starte, men er det nødvendig?

Mvh Aram 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der under de 11 cm i har fjernet? Der skal mere til ved gulvvarme - 400 mm

 

Så i fjerner ikke beton laget?

7 cm isolering er dælme ikke meget..

Hvis jeg var jer, var jeg gået hele vejen og banket betonen op. Lav det rigtig første gang, så sover man bedre. 

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hej, tak for jeres svar. Det har vi også tænkt på Lade os sige vi gå hele vejen og graver det op, også kommer vi 400mm flamingo, er så resten af det jeg har skrevet korrekt?
Vil det være ok med fliser klæb direkte på de der plade?
Hvis du lægger 400 mm flamingo..
Så oven på.flamingo lægger du nogle afstandsstykker (25mm)
så armeringsjern/rionet 6mm tykkelse
så binder du gulvvarme slangerne på nettet med 15-20 cm mellemrum mellem bindingerne.
Og så støber du beton ovenpå - det skal bare hældes ud ovenpå... Minimum 7 cm.. 
Så kan du lægge/klæbe  fliserne lige ovenpå betonen...

Hej Yo

tusind tak for dit svar.
vi er gået i gang med at bestille materialer :) 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også