El i udestue + skur

Hej
Jeg har et ret alm. 70er parcelhus, hvor jeg har 2 stk 10A sikringsgrupper der forsyner værelser, stue, bad, køkken m.m. I forbindelse med min stue er der udgang til udestue og overfor udestuen har jeg et skur.

Jeg vil gerne have 1 stikkontakt + 1 lampeudtag og afbryder i både udestue og i skur og jeg ville egentligt gerne lave det selv, selvom jeg godt er klar over det ikke er lovligt. 
Installationen vil blive ført synligt i udestuen, derfra - via tomrør under fliser - over til skuret og derovre også blive ført synligt på væggen.

Mit spørgsmål går mest på hvordan en elektriker ville gribe det an mht. at få ført fødekablet ud i udestuen.

I stuen er der 2 loftudtag og på loftet har jeg løftet isoleringen og set at der sidder en "messingfarvet klokke"(ved sgu ikke hvad sådan en hedder), hvorfra der er ført elektrikerrør ud til de forskellige kontakter jeg har i stuen.

Ville en elektriker "bare" føre installationskabel fra "klokken" oppe på loftet ud i udestuen og derfra bygge videre, eller skal der trækkes nye ledninger ude fra eltavlen og måske oprettes en seperat sikringsgruppe.

Tak for input
BBB

Bare kald mig BBB 
Hej Jeg har et ret alm. 70er parcelhus, hvor jeg... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og vedr clips afstanden så har jeg lavet en markering på 20 cm på hammeren så er det lynhurtigt og få samme afstand hele tiden.
Du bør nok liiiige checke hvad den gruppe trækker, som du vil hive strøm ud af. Hvis loftudtaget går sammen med køkken, vaskehus el lign kan du komme i underskud. PS du kan udskifte de 10`ere med 13 amp.

 

  tak for tippet ift 13A. 

Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis