Robotklipper

Hej til Jer.
Jeg har tegnet lidt på et klip fra Google maps. For at vise at vores plæne er en sammenhængende hele men med en masse gange og kroge. Hvor meget af det tror I man kan slå med en robot. Hele grunden er 3400m2 så man kan danne sig en fornemmelse for størrelsen. Huset er 100m2 i grundplan

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Formodentlig kan du slå det hele med en Husqvarna 430X.
Med 2 guideledninger og dens indbyggede GPS, så vil jeg tro du kan programmere et passende antal forskellige startpunkter langs de to guideledninger, så vil dette i kombination med GPS-en nok kunne dække det hele.
Alternativt skal du op i 450-eren, der har mulighed for 3 guideledninger.
Okay tak for svar. Den koster så   ca 20k så tror jeg nok alt bliver ved det gamle. Troede at man kunne få noget til ca 8k men det er fint nok så behøver jeg ikke at tænke en masse mere over det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du kan sagtens vælge noget billigere. Jeg har to worx M800 gl. model til at køre, på et areal lignende dit, måske lidt større.
Men du vil nok komme til at lave lidt små ændringer i haven, så de kører ordenligt. Hvis din plæne er ujævn, så vælg en model med 4 hjul. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Hej Jesper.
Tak for svar. Det er bare svært at blive klog på. Der er så mange muligheder. Og alle er "fantastiske" . Det var lidt derfor jeg prøvede her, men er jo ikke blevet meget klogere. Når jeg ser på vores græsareal så har jeg svært ved at tro at det kan lade sig gøre. Så jeg tænker osse hvor meget vil man betale for at få noget af plænen klippet? Når man så alligevel skal i gang med Klippoen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Du finder ikke en robot der kan klare alt dit arbejde med græsplænen. Du vil stadig skulle klippe kanter, og slå græs hvor den ikke kan komme til. Du skal også fjerne grene, legetøj og mulvarpeskud dagligt. Men du kan reducere tiden meget, og du får en meget flottere plæne. Jeg slår stadig noget med plæneklipper, men jeg spare mindst 2 timer om ugen, en dyr havetraktor og slipper for at der slæbes græs ind i huset. 

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Annonce
Hej igen.
Tak for meget informativt svar. Er det så rigtig forstået at du har 2 robotter til en samlet pris af ca 14000kr. Det spare dig så for 2 timer om ugen. En dyr plænetraktor er alligevel ikke på tapetet her. Vi har en Klippo med forhjulstræk. Jeg synes det er rigtig fint at få noget konkret på det. Det som robotten kan gøre er jo osse det som er det hurtigste med Klippoen alt det som er besværligt skal man gøre selv alligevel. Jeg vil i hvert fald lige tænke over. Som pensionist hvad er det så jeg skal bruge 2 extra timer til. Nogen gange ser man sig blind på noget som man synes er trals ( at slå græs) og tænker i en eller anden teknisk løsning. Måske skal jeg bare lære at holde af at slå græs.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Robotterne kostede 5500 stk. Alternativet var en havetraktor til omkring 25000. Prisen for havetraktor og det at jeg altid var på bagkant med græsslåningen, deraf grim græsplæne med meget løs græs, gjorde at vi valgte robotter.
Har bestemt ikke fortrudt, men de kan drille engang imellem. Men fungere overordnet meget fornuftigt...
Man skal heller ikke undervurdere motionen der ligger i at slå græs...💪🏼Den får man ikke med robotter.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Nu kan man ikke få M 800 mere så det ville være en m 700 til 6000kr Har du to fordi din plæne er for kompliceret til at at en større kunne klare det? Vil du mene at vores også vil kræve to mindre. Hvor langt har du mellem ladestationerne? Når du har to kan de så kende forskel på hinandens arbejdsområde? Er der en grund til at du valgte Works i stedet for feks Gardena. Som jeg synes virker ret fed uden at vide noget om det. I reklamerne står at man ikke behøver at bekymre sig om ting som ligger på plænen. Køre den fast i et muldvarpeskud hvis man ikke ser det/ ikke er hjemme. Det var mange spørgsmål Håber du har tid.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis