Problemer med Rukolås

Hej.
I mit sommerhus sidder en ældre Rukolås - jeg kender ikke navnene i en sådan lås, men det er typen hvor der er to faller (?) Og en lille trekantet split i mellem dem. Der er også en lille PAL man skubber op så døren ikke låser.
Problem: den lille split i midten sidder fast og døren kan ikke åbnes. Nøglen drejer rundt og de to faller drejer fint fra som de skal ........??
Hilsen Garde1
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv og afmonter låsekassen og cylinderne der er skruet fast med 2 skruer
billed vil hjælpe lidt

nøglen er den rund eller trapez formet
er det en meget gammel låsekasse for så kan det være noget der er slidt i den , en ny er ikke særlig dyr og du kan selv skifte den overvej en uden smæklås så du fysisk skal låsr døren.

Bor du i lejlighed er det viceværtens opgave og ordne det
ja det  er det da vist, vil anbefale dig Abus zolit det er billigere end ruko og er kopi sikret samt bore/banke/dirke sikret

hvis det er en dør med glas i vil jeg anbefale du får cylinder på begge sider.

Abus zolit har vi selv fået og virker fint.
Hvd kom du frem til, du er nødt til og skille det ad for at se om det er cylinder eller låsekasse den er gal med
Fik fat i en brugt låsekasse magen til den gamle - stort set. Målene er de samme, men jeg kan ikke få cylinderen til at sidde fast?? Når jeg skruer skruen i der normalt låser cylinderen fast, er den lige til at tage ud igen??
Annonce
Du er næsten nødt til at indsætte et billede af den nye låsekasse så man kan se hvilken type det er. Der er flere måder cylinderen kan sættes fast.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
låsekassen sidder vel ikke på hovedet ?
Hej i to hurtigsvarere 🙂
Dejligt med et forum hvor man ved der er nogen der følger med.
Jeg gik op til tømreren der havde skaffet den gamle låsekasse. Vi skilte den ad og det viste sig, at den ring der "tilter" lidt når man spænder, var hoppet om på den forkerte side af spændeskruen. Hurtigt fixet og virker nu.
Men tak for hjælp og råd.
Garde1
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis