overgang fra nedløbsrør til kloak rør

Hej alle

Jeg er ved at bygge skur. Mit nedløbsrør skal føres over til et andet eksisterende rør under jorden. Hvad hedder den "samlemuffe" eller overgang jeg skal bruge, der hvor nedløbsrører går ned i jorden. Jeg skal jo ikke bruge en hel brønd.

tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Denne her eks, den passer til nedløbsrøret og i en 110 mm muffe
link

Vi prøver igen, i morgen --
Hvad er det for et rør du vil koble ind på? Du skal sørge for at det bliver koblet på en regnvandsbrønd, hvor der er vandlås med sandfang. Du må ikke koble direkte på en kloakledning.
En anden mulighed er at lade regnvandet løbe i en faskine. Det bliver lidt mere omfattende med at grave faskine ned, tilkoble gennem regnvandsbrønd m.m. Det er dog den miljømæssige rigtige måde, og du må læve det selv.

Søren O
Du skal have en regnvandsbrønd. Ellers sender du blade, kviste, sand oa urenheder direkte i kloakken.

 

Tak for jeres svar. Jeg er helt klar over brøndens funktion. Jeg har allerede på mit hus to fire andre afløb - der samles i en sandfangsbrønd og derefter over i en faskine. Den nye afløb skal kobles på det samme. Je_ns hvad hedder den der?

tak
J-B skrev den 30-06-2020 10:07:00

Tak for jeres svar. Jeg er helt klar over brøndens funktion. Jeg har allerede på mit hus to fire andre afløb - der samles i en sandfangsbrønd og derefter over i en faskine. Den nye afløb skal kobles på det samme. Je_ns hvad hedder den der?

tak

 PP reduktion 110 mm x 75 mm

Du kan klikke på linket i mit første indlæg, den koster 24,95 i jem og fix

Vi prøver igen, i morgen --
Super smart, hvis du havde nævnt sandfang og faskine..

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis