Puds eller filt på badeværelset

Godaften folkens

Jeg har brug for lidt fornuftig input her.

På mandag går jeg i gang med projekt badeværelse. Der er mange ting, som skal tages beslutning til.

Jeg havde egentlig tænkt mig, at de vægge som ikke var i brusenichen, skulle have hvid durapuds 710, for at give et råt look. Samtidig burde det, være meget nemt at arbejde med. 

Nu sidder jeg så og bliver i tvivl, om jeg i stedet skal give det filt. Filt er jeg lidt betænklig ved at bruge, da jeg har hørt, at man nemt kan se ujævnheder. 

Pt. Er der glasvæv på, det sidder ganske godt fast.

Jeg hælder mest til puds, da det er nemt, dog må det ikke blive for "grove" korn, da jeg synes det ser gammeldags ud og ikke så pænt.
Samtidig synes jeg filt giver et rigtig flot finnish. Men går ud fra det gamle glasvæv skal ned?

Kan i komme med input til hvad jeg skal vælge, og hvorfor?

(Jeg har vedhæftet en tegning, af det look jeg går efter)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
jetz
jetz
277 8600
Jeg har spartlet på glasvæv og det holder helt fint. Det skal selvfølgelig være helt jævnt, når der skal filt på og det er virkeligt svært, når man ikke er øvet. Bedst som man tror den af der, så sætte man lige en lampe på fra siden eller solen lys kommer fra en bestemt vinkel og så kan man se alle ujævnhederne.

Personligt vil jeg gå med puds og så kan det fint være en fin (ikke grovpudset) overflade. Synes den finish er flot i kombination med moderne fliser, selvom den ikke er ultra glat som filt. Til gengæld er puds knap så sart som filt.

Jacobmøller
Jacobmøller Trådstarter
4
Mange tak, det tror jeg også er den vej jeg går, er bange for at filt ikke bliver gjort ordentligt.
Tak for hjælpen 👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her