Kommentarer til projekt: Hjemmelavet gyngestativ

Her samles kommentarer til projektet: Hjemmelavet gyngestativ

Kommentarer vises både her og på projektet.

Mvh Lasse
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser godt ud, og kan snart ikke gøres mere enkelt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
jetz skrev den 30-06-2020 20:55:33

Det ser rigtigt godt ud. Er stolperne så bare gravet godt ned i jorden og så stampet omkring dem eller hvordan har du fået dem til at stå stabilt? 

 Hej, vi har meget fast jord i vores have, så har bare lave et hul hvor stolpen lige kunne gå ned i. Så stabilgrus og nogle store sten. Stampet godt sammen. Utrolig stabilt! 



Mvh Lasse
Imponerende - har sat stolper til hængekøjer (også Robinie), men der var jeg nødt til at snyde med lidt tørbeton, så velvoksne også kunne gynge uden for meget svej i stolperne. Men stolper til hængekøje har selvfølgelig heller ikke en makker de er boltet fast til.
jetz skrev den 30-06-2020 21:25:38

Imponerende - har sat stolper til hængekøjer (også Robinie), men der var jeg nødt til at snyde med lidt tørbeton, så velvoksne også kunne gynge uden for meget svej i stolperne. Men stolper til hængekøje har selvfølgelig heller ikke en makker de er boltet fast til.

 Det giver alligevel lidt at de er sat sammen med en ovenpå. Men det kommer selvfølgelig også an på hvor langt stolperne går ned i jorden. 


Mvh Lasse
Annonce
Det ser godt ud. Hvordan fungerer det efter et år? :)

Jeg overvejer at lave noget i samme stil til haven. Hvor store robinia stolper brugte du (ex Ø14-16 cm?)

Mvh Michael

Mvh Michael Nielsen
Hey Michael

Det står som det stod for 1 år siden. Det eneste der er at sige, er at farven på træet ikke står så skarpt som da jeg satte det op. Men det kan jo slibes hvis man ønsker det.

Jeg brugte 14-16cm, det svinger jo lidt i målene, da træet ikke er helt lige. :D 

Mvh Lasse
Hej Lasse. 
Jeg prøver lige, om der er gevinst, da tråden jo ikke længere er helt ny.
Jeg påtænker at lave noget tilsvarende derhjemme, da det nuværende gyngestativ med skrå ben fylder for meget - for mit øje i hvert fald.
Hvordan laver man det "svaj" i toppen af benene som overliggeren skal ligge i/på? Findes der en speciel metode, eller er det på gefühl?
Mvh
Holger
TheRealHolger skrev den 18-06-2022 08:54:29

Hej Lasse. 
Jeg prøver lige, om der er gevinst, da tråden jo ikke længere er helt ny.
Jeg påtænker at lave noget tilsvarende derhjemme, da det nuværende gyngestativ med skrå ben fylder for meget - for mit øje i hvert fald.
Hvordan laver man det "svaj" i toppen af benene som overliggeren skal ligge i/på? Findes der en speciel metode, eller er det på gefühl?
Mvh
Holger

 Hej Holger 

Jeg vil sige det var på gefuhl, med en motorsav, det er ret hårdt sådan noget robinie træ. Men et tip til hvis man kan pudse det pænt bagefter, var jeg købte en lamelslibeskive til vinkelsliberen. På den måde kan du gøre 'skålen' pænere, så overliggeren passer bedre ned. 😁

Mvh Lasse
Jeg må se om jeg kan finde nogle “billige” stammer og i gang med motorsaven.
Tak for svar.
H
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis