smart alarm ved strømsvigt?

Hej med jer

ER det muligt at man kan få en alarm ved strømsvigt?
Vi har et relæder styrer udvendig lys og så har vi vores normale hovedrelæ.
Er det muligt at få besked hvis der pludselig ikke er strøm til evt udvendig lys eller i huset?
Vi har philips hue så ved ikke om der er kommet noget Smart, som kan bruges hvor man tilbagemelder hvis lyset ikke tændes eller evt slukkes, selv om det burde være tændt?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en generel melding om spændingssvigt, eller er det alarm for spændingssigt for enkelte brugsgenstande?

fase
reelt kunne man bare få det på enkelte brugsgenstande , da alt udvendig lys er koblet til relæet som styrer kun det?
Jeg har engang haft en gsm enhed der sad i en stikkontakt men den skulle have et simkort for at kunne sende en besked til telefonen og nu om dage er taletidskort noget der udløber
Hvis du skal have en besked på din telefon som en SMS, slipper du ikke for et SIM kort. Spørg Weizo, som jeg tror har løsningen.

fase
ja det havde været smart hvis man kunne gøre det med philips hue, hvor man med deres sensorer kan få beksed hvis en aktiveres
Nu spørger jeg måske dumt, men kører Hue ikke via netværk, og så hvis strømmen er væk, så er routeren vel også nede ?
Hvad der end skal sende beskeden, så skal den jo være batteridrevet, hvis der skal sendes besked ved strømsvigt.
nej du spørger ikke dumt :)
Jo de kører via 2,4 ghz nettet via egen Hub. Sensorerne er på batteri og kan give besked hvis der er bevægelse.
Jeg tænkte bare mht pærerne, som er koblet til fast fase, så man kunne få en melding hvis de var uden strøm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis