Udstykning

Hej jeg vil gerne købe et håndværkertilbud og sælge det videre med fortjeneste efter når jeg er færdig med at renovere. Jeg har dog læst at hvis din grund overstiger 1400m2 skal gælder parcelhusreglen ikke og du skal derfor betale skat af din profit på salget af huset. Ville høre om hvis man nu udstykker lad os sige 700m2 af grunden bliver man så stadig beskattet ved salget af huset selvom grunden nu kun er 700m2 og skal man betale skat af det stykke du udstykker og sælger?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Iflg skat så gælder. Flg
Har grunden et areal på 1.400 m2 eller mere, er fortjenesten dog stadig skattefri, hvis:
  1. der efter en offentlig myndigheds bestemmelse ikke fra grunden kan udstykkes til selvstændig bebyggelse, eller
  2. hvis udstykning ifølge en erklæring fra Vurderingstyrelsen vil medføre værdiforringelse på mere end 20 pct. af restarealet eller den bestående bebyggelse.
Er hverken betingelse a) eller b) opfyldt, er fortjenesten ved salget skattepligtig.
Det  altid skattepligtig at købe, renovere og sælge et hus hvis det er med salg for øje?
Men der er undtagelser hvis du i realiteten har boet i huset i den tid du har ejet huset. I gamle dage skulle man bo i huset mindst 3 år for at fortjenesten kunne betragtes som skattefrit. Nu er det vist 2 år, men det kan ikke laves sådan flere gange efter hinanden.
Det er det man kalder "parcelhus reglen " Og den gælder netop for huse på grund under 1400 m2


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis