Havelåge komposit hegnsbrædder

Hej Hvem kan hjælpe?Sagen er den at jeg skal skifte min gamle havelåge.. til en komposit havelåge som består af komposit hegnsbrædder samt stålskinner se billede. måler ca 120x180 cm ..problemet er følgende:
1 ..Den nye havelåge er temmelig tung ( havde jeg ikke lige tænkt over) og tror ikke at T-hængsel kan bære denne. hvad er alternativet mht til hængsler ?
og 2...og da hegnsbrædderne er hule (se billede) er der jo vel som sådan ikke noget der kan holde beslaget fast i ?.3. hvilket stærkt montagelim kan i anbefale kan jeg bruge til at holde stålskinnerne/rammen på plads sammen med hegnsbrædderne
andre oplysninger :  havelågen skal monteres fast i 6 cm stolpe,
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rammen der følger med det system skrues blot sammen i hjørner.
Hængsel kan skrues fast på flere måder. Gennemgående bræddebolte. Eller flere plade rawlplugs. Eller du skubber noget ind i stolpen inden det samles. Jeg har brugt at skubbe 5 mm aluminium ind i hulrum, og så bore og skære gevind. I det på gældende hegn var brædder lagt vandret. Jeg har ikke kendskab til noget lim der kan holde det.
180 cm bred stolpe er ret tung, så en 6 cm stolpe kan kun holde den låge hvis stolpen samtidig er fastgjort på muren.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen
Tak for hurtig respons.
Det er mig selv der har samlet lågen skåret det til, så det passer med hullet i åbningen.. så rammen der er brugt til siderne, er egentlig beregnet til at sætte fast på selve stolpen ( deraf spg. om monterings limen, da jeg er bange for at det ikke holder sammen når lågen er så tung )     den kan skilles ad igen uden problemer....
lågen på billedet ligger ned så brædderne er også vandrette her b 120 x h 180)

Det giver god mening,det du skriver .. tænker du at det er nødvendigt med tværstiver på lågen , når der er metalramme ?
jeg regner med at bruge stabelhængsler 50 mm. . ? kan se de er beregnet til mellemtung dør.

lige for god ordens skyld....
stolpen der er monteret på muren er en træstolpe 6 cm. så det er ikke den jeg er bekymret for hvad det angår monteringen, da jeg vil bruge bræddebolte der.. som du foreslår, :)
det er mere hvordan at hængslet i selve hegnsbrædderne gøres fast da de som sagt også er hule indeni

PFT

vh Rene
Det er også fastgørelse på komposit brædder jeg har givet 3 anvisninger på. Jeg hælder nok mest til gennemgående bræddebolte hvis man ikke lige er erfaren i gevind skæring.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Du slipper nok ikke for en skråstiver, metalrammen at U-profil er vel kun popnittet sammen i hjørnerne, men den kan du jo altid sætte på.
Det er en god løsning med gennemgående bræddebolte i kompositbrædderne, til hængslerne.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej .
Tak for besvarelserne
vh Rene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis