yanmar bådmotor vil ikke starte

min yanmar ysm12 vil ikke starte den klikker bare i starten, har haft starter af og sat strøm til så reager den fint, men når den sidder på motoren bliver det bare til en klikken, har prøvet med 2 forskellige batterier det ene helt ny 55 amp, når jeg manuelt prøver at dreje motoren rundt kan dette sagtens lade sig gøre ,,,, hvad kan der være galt
min yanmar ysm12 vil ikke starte den klikker bare... Vis hele indlægget
38 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du ikke har vældig travlt ville jeg da ikke købe en ny starter før jeg havde skilt den gamle ad og renset og smurt den derefter prøvet igen. På den gamle traktor jeg havde (som altid stod ude) måtte jeg ind imellem ha starteren af for at overtale den til at køre igen. Det er ik så svært at skille den ad.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Nu ved jeg ikke hvor du bor, men lokalt her er der to elektro værksteder so jeg ville kontakte hvis det var mig. Måske kan man få en brugt kulholder, men kumutatoren ser osse noget slidt ud, men den køre jo ikke så hurtigt når den skal trække motoren.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har så været henne hos en auto elektro, som tilfældigvis havde en helt ny til 1500 den er nu sat i ,,,, men men kan kun få motoren til at dreje rundt en halv omgang så problemet ligger åbenbart inde i motoren

Har du power nok på batteriet, og er det stort nok.
Uden at kende starteren vil jeg mene du minimum, skal op i et 60 ah batteri.

Hvis du har et voltmeter så prøv at tjek spændingen, når starteren er aktiveret.

Har du prøvet at turne motoren over det døde punkt, og så aktivere starteren?


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Du skal passe på, hvis den har stået længe kan det være en ventil som sidder fast i åben stilling. det kan osse være vand i en cylinder. Ta tændrør/dyser ud og ventildækslet af og tjek at alle ventiler er løse, inden du går videre.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det ene batteri er på 75 amp det andet helt nyt på 55 amp
Har prøvet at turne motoren over det døde punkt, og så aktivere starteren uden held.
 Ta tændrør/dyser ud og ventildækslet af og tjek at alle ventiler er løse, inden du går videre.  Det vil jeg prøve i morgen
Slut på indlægget .:
Tog dyser og toppen af så der ikke skulle være nogen modstand, kunne dreje stemplet med hånden undtagen når stemplet var helt i bund så kunne jeg næsten ikke dreje det mere, uanset hvad jeg gjorde, der er/var et eller andet galt som der ikke skulle være , opgav gik hjem og satte båden til salg og båden blev solgT indenfor 5-6 timer, så den nye køber får en spllnter ny starter og fornøjelsen af at rode med motoren lidt (ærgeligt starter køb)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis