Vente med at ordne bagvæg?

Vi skal have monteret et nyt køkken. Men efter at have fjernet det gamle køkken, er jeg kommet i tvivl om hvad jeg skal gøre med bagvæggen.

Køkkenet kommer på denne væg til at består af over- og underskabe samt et integreret køleskab i den ene side.

Bør jeg blot vente med at ordne bagvæggen de få steder væggen bliver synlig, eller er det for besværligt, at ordne væg efter køkkenet er monteret?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bedst at ordne det før køkken kommer. Men du kan måle op så du kan se hvor lidt du kan nøjes med. Skal der hugges rille og dåser ind til flere stikkontakter så er det nu.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville ordne de steder der bliver synlige nu, ihvertfald så langt at jeg kun manglede sidste gang maling. 

Bare kald mig BBB 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar begge to. Jeg måler op, og fikser væggen der hvor den kommer til at være synlig.

Nu er mit spørgsmål blot, hvordan gør jeg dette bedst muligt? Sandspartel til første at udjævne, og så et lag til det er glat?
Medium Sandspartel i alle huller og eventuelt fordybninger. Dagen efter slibes det så der ikke er knaster. Så fuldspartles der med en meget bred spartel, slibning efterfulgt af pudsgrunder og maling.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og husk nu at få det jævnt og lige, så væggen ik bølger der ud af. Så er det rimelig træls at sætte køkkenet op. 

Mvh. Christian M
 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tak for svar, jeg går igang med sandspartling i dag :)
ev elmand skrev den 28-06-2020 13:30:37

Det er bedst at ordne det før køkken kommer. Men du kan måle op så du kan se hvor lidt du kan nøjes med. Skal der hugges rille og dåser ind til flere stikkontakter så er det nu.

Husk nu de her vise ord fra ev elmand - man kan aldrig få for mange stikkontakter i sit køkken og det er NU, du skal få det ordnet, hvis du ønsker flere. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også