Fastgøring af havepavillon på herregårdsten?

Hejsa alle sammen. Har købte en rigtig lækker have pavillon På 3x3 meter, som jeg tænker skal skal stå På min fliseterrese. Er pludselig blivet i tvivl om det vil holde i blæsevejr. Jeg havde tænkt mig at skruet den fast direkte på herregårdsstenene, men spørgsmålet er om det vil holde, da der 3 huller i hvert hjørne til fastmontering. Min plan var at bruge et murebor og nogle små karmskruer som skærer gevind ned i stenen? Tænker at rawlplugs ville flække stenen?? Mvh Mikkel 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok bare banke en pløk ned i en fuge mellem stenene. Alternativt hvis du virkelig vil have det til at sidde godt fast så fjern en sten og brug jordskrue/jordanker.
Karmskruer og sten virker ikke som en optimal kombi på mig. Rigtig sten er meget hårde, hvis det var betonfliser gik det nok, men rigtig sten tror jeg ikke på de kan bide i 

Ask
Herregårdssten er beton sten, Man kan bruge både beton skruer og plugs i sådan nogle, men det holder nok ikke pavilion permanent på plads.
Er det en midlertidig "telt" så kan du skrue 1 - 2 lidt tykke skruer ( 6 mm ) ned i hjørne imellem stenene, og så fastgøre en snor / ståltråd eller lignende til dem. Det spændes så på som en bardun og holder teltet nede.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Klart, jeg sad og tænkte på chaussesten da jeg skrev

Ask
Fjern et par sten i hvert hjørne og indstøb rustfrie gevindstykker i beton der.

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Mange tak for de gode råd 👍🏻 Hvad nu hvis man tar flisernene op og sætter dem i beton der hvor der skal fast skrues. Burde det kunne holde? Og ellers er jeg nok ude i noget at det i beskriver 
Det bliveren betonpæl. Du kan købe gevindstænger a 1 meter I trælasten. Monter to møtrikker på toppen og bank dem ned mellem stenene.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis