Ikea Metod - Intg. Køl/Frys låge montering

Hej
Vi er ved at montere en Blomberg Køl / Fryseskab (Fuld integrerbar) 177 cm høj,
I et IKEA Metod højskab på 220 cm (med Voxtorp fronter)

Der skulle vel ikke være andre herinde med Ikea skab + Intg. køl/frys ?

Pt. står køle/fryseskabet blot på hylden i bunden - og de 2 låger til køl / frys er sat sammen med det medfølgende beslag - men syntes ikke det virker som den rigtige løsning.

- Skal lågerne godt nok monteres sammen ? (Så både fryser & køl åbner samtigdig)
(De fronter som medfulgte er 40 cm (topskab), 100 cm (Kølesektionen), samt 80 cm (Frysesektionen)

- Hvis skabet sættes på en hylde (Så det hæves ca. 7 cm), passer overskabet på de 40 cm ikke helt.

Er der en venlig sjæl som evt. ville kunne tage et billede af deres - eller komme med indput ;)

På forhånd tak, og god weekend,


Med venlig hilsen

Thomas

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser forkert ud at den øverste låge rager ud under fronten og den nederste har for stor afstand, fra lågen op til top af front

sådan ser mit ud

Bare kald mig BBB 
Tror du skal hæve køle/frys med det medfølgende beslag og hylde. Jeg købte også køl/frys i ikea, og der er det angivet at hylden skal hæves 85mm fra bund af skab (i et 200cm skab) til nederste del på metalbeslaget. Det passer perfekt hos mig.
Hej...
har først haft en ekstra plade hævet 85 mm fra bunden.
Og så passer pladen rigtig nok på fryseskabet (i bunden)
MEN så passer pladen ikke på toppen af køleskabet. (Det gør det pt)
Pt. er der 3 låger (1 på 80 cm til fryseren, og et på 100 til køleskabet, og en på 40 cm til overskab

Hvad jeg kan se at køleskabet ikke lavet til IKEA's køkken, som sælgeren fra Skousen ellers fortalte ;)

Tror jeg løser det på følgende måde:
- Hæve skabet igen med de 85 mm (Så passer lågen (80 cm)  på fryseskabet)
- Køber & monterer en 120 cm låge til køleskabet
-Saver den sidste plade (Top skabet) ned fra 40 til 20 cm (Kan vist ikke fåes i 20 cm)

Kølefyse-skabet er 177 cm. højt, og selve skabet er 220 cm.

Med venlig hilsen

Thomas

Isande køl/frys fra Ikea er 177,2 høj, så måske du kan kigge i samlevejledning og så nogle mål
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis