Entreprenør konkurs fejlbyg

Hej,

Entreprenæren der lavede min tag har lavet forkert hældning (kun 6 grader). Nu siger han at han vil melde konkurs og lukke firmaet.

Hvad kan jeg gøre når jeg har betalt ham? Forsikring? Kalde på en anden og betale igen? Han er ikke medlem af dansk byggegaranti.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er hældningen stor nok til, at vandet løber af taget, når det regner? Så glem det. Du kan ikke plukke håret af en skaldet.

fase
Du bør oprette en formel klage uanset hvad han siger. Hvis du ikke klager kan han jo fortsætte sin virksomhed som om intet var hændt. Skulle han vælge at melde konkurs har du muligvis stadig en chance for at få del i eventuelle værdier der er i firmaet efter boet er gjort op.
Et par links jeg lige fandt.
Klageguide
Byggeriets ankenævn

Når det så er sagt bør du overveje hvad du evt har råd til at gøre ved det. Det afhænger jo også af hvad slags bygning det drejer sig om. Du kan nok ikke lade det stå som det er da du risikerer vandskade.

Afhængig af størrelsen af beløbet du har investeret var det måske en ide med en advokat

 

Bare kald mig BBB 
Glem ham og kom videre. Inden sagen er afgjort af et nævn eller lignende kan han uden problemer få tømt firmaet for samtlige værdier. Det eneste du får ud af at kører sagen er en masse spildt tid og hvis du inddrager en advokat får du også en regning for det som der nok ikke er andre end dig til at betale.

Som Fabrin siger er 6 grader da rigeligt til at vandet løber af. Hvad er det for er type tag hvor du vil have højere hældning ?


Ask
Hej,

Det er en beton tegl tag. Carlo Tagteknik og sndre sagde det modsatte at det skulle være på 13+. Jeg kan også se at 6 grader hældning giver ikke samme grader på teglene. Så de er næsten nul.
Det koster vist kun 300kr at klage og man kan jo altid ringe til klagenævnet og få deres vurdering.
Og hvis du ikke klager lukker han jo ikke firmaet.

Men i mellemtiden skal du jo videre og bare fordi vandet kan løbe af taget er det jo ikke ensbetydende med det er tæt. Du skriver ikke noget om huset men er det et alm beboelseshus ender du muligvis med vandskade, skimmel mm uden nogen forsikring til at dække pga. fejlkonstruktion.

Skal du fortsætte med den hældning skal du nok over i noget tagpap men så skal du have fast undertag.
Skal du kunne genbruge taget er det nok nye spær, eller tag kontakt til tagproducenten om de kan komme med en løsning hvor de garanterer tæthed med den hældning.


Bare kald mig BBB 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis